7

برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور

  • کد خبر : 7261
برگزاری نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور
نشست شورای هماهنگی روابط‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور با حضور علی بهادری جهرمی سخنگو دولت، بهروز کمالوندی سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی، جمعی از مدیران دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور در سالن شهید شهریاری سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، جلسه شورای هماهنگی روابط ‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور به ریاست علی بهادری جهرمی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت به میزبانی سازمان انرژی اتمی ایران برگزار شد.
سخنگو، دبیر و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در حاشیه این جلسه اظهار کرد: نشست شورای هماهنگی روابط ‌عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی کشور این ماه میهمان سازمان انرژی اتمی ایران بود و هماهنگی‌های حوزه اطلاع‌رسانی و دستگاه‌های اجرایی از سوی اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انجام شد.

بهادری‌جهرمی گفت:‌ امروز نیز به سبب حضور در سازمان انرژی اتمی ایران در جریان گزارش برخی اقدامات و اهم دستاوردهای خوب، امیدآفرین، افتخارآمیز و غرورآفرین از سوی رییس سازمان، سخنگوی و همچنین رییس اداره اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان قرار گرفتیم.

وی توضیح داد: در دولت سیزدهم، برنامه جامع و افق روشنی در صنعت و فناوری هسته‌ای کشور ایجاد شده است و خوشبختانه در این مدت سند جامع  و راهبردی برای صنعت هسته‌ای تدوین و ابتدای سال رونمایی شد؛ بر اساس این سند مقرر شد تا جهت‌دهی و اولویت فعالیت‌ها به سمت صنعتی‌سازی و بهره‌برداری‌های اقتصادی، درمانی، بهداشتی، کشاورزی و … حرکت کند که با یاری خداوند  بسیاری از این موارد به سمت ، صنعتی‌سازی پیش‌رفته و در حال حرکت است.

وی تصریح کرد: اکنون شاهد صنعتی‌سازی فناوری هسته‌ای در حوزه‌ بهداشت و درمان و به ویژه رادیوداروها هستیم و خوشبختانه شرایطی فراهم شده که بیش از ۲۰۰ مرکز درمانی در حال استفاده از ۵۰ محصول رادیوداروی تولید شده در سازمان انرژی اتمی در حوزه تشخیص و درمان بیماری سرطان هستند.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز استفاده از فناوری هسته‌ای توسعه یافته به‌طوری‌که در زمینه دفع آفات از دانش هسته‌ای و پرتودهی و فناوری پلاسما  استفاده می‌شود.
وی بااشاره به ضرورت توسعه برق هسته‌ای به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در کشور توضیح داد: در صنعت برق باید شاهد افزایش جدی و چشمگیر برق هسته‌ای باشیم و با توجه به دستور رییس جمهور در جریان سفر استانی به بوشهر نسبت به تولید ۱۰هزار مگاوات برق هسته‌ای تاکیدات فراوانی شد و به منظور افزایش ظرفیت تولید برق هسته‌ای توسعه‌ی فازهای ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار قرار گرفته و همچنین برنامه‌ریزی‌های جدی برای نیل به این هدف صورت گرفته است.

وی تاکید کرد:‌ با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سازمان انرژی اتمی ایران امیدوارم  با این اقدامات موثر و سریع در حوزه‌های رادیوداروها، کشاورزی، صنعت و … شاهد بهره‌برداری هرچه ‌بیشتر در زمینه‌های درمانی، بهداشتی و صنعتی کشور از دستاوردهای علمی حوزه صنعت هسته‌ای باشیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد:‌ این صنعت، پیشرو است و باید سرریز این دانش بتواند در حوزه‌های مختلف مورد بهره‌برداری قرار گیرد که دولت در این مسیر بسیار مصمم و جدی است و این مسیر را با سرعت شتابانی طی خواهد کرد.
وی با اشاره به بازدید از راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده در تهران گفت: در حاشیه این نشست امروز توفیق یافتیم که از آزمایشگاه های تولید رادیو دارو و راکتور تحقیقاتی شهید فخری‌زاده در سازمان انرژی اتمی بازدید کنیم، الحمدالله کشور به سمت بومی‌سازی راکتورها در حال حرکت است و به تدریج به سمت عضویت در باشگاه تولیدکنندگان راکتورهای تحقیقاتی در سطح جهان می‌رویم و انشالله این مسیر هدف‌گذاری شده موجب آینده روشنی برای صنعت هسته‌ای کشور خواهد شد و امید است با توجه به پیشرو بودن این صنعت، سایر صنایع و همچنین حوزه‌های کشاورزی و بهداشت و درمان و صنعت داروسازی بتوانند از فناوری هسته‌ای بهره‌برداری کنند.

در این جلسه علاوه بر روسای مراکز اطلاع‌رسانی و مدیران کل روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به شرح موفقیت‌های و برنامه‌های این سازمان پرداخت و همچنین اعضای این شورا به طرح و بررسی مسایل روز کشور و اتفاقات اخیر پرداختند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7261
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران

ثبت دیدگاه