8

انتصاب مشاور ویژه مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور

  • کد خبر : 8264
انتصاب مشاور ویژه مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور
مراسم انتصاب ولی‌اله آقایارزاده به عنوان مشاور ویژه مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور صبح روز دوشنبه (15 اسفند) با حضور مدیرعامل این صندوق برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، در این مراسم که با حضور ودود حیدری مقدم، مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، رمضانی‌نژاد مدیرعامل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و سایر مدیران صندوق مشترک استان‌ها برگزار شد، حکم انتصاب ولی‌اله آقایارزاده به عنوان مشاور ویژه مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها به وی اهدا شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها به سوابق فعالیت و اقداماتی که در این سازمان انجام می‌شود اشاره کرد.

او در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه صندوق مشترک استان‌ها در سال  ۱۳۸۳ بر اساس مصوبه هیئت وزیران و مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است، به بیان توضیحاتی درباره اهداف صندوق، وظایف و اختیارات مرتبط با کشاورزی و کشاورزان، چالش‌های اساسی مرتبط با کشاورزی و کشاورزان و راهکارهای مواجهه با چالش‌های کشاورزی و کشاورزان پرداخت.

حیدری مقدم اضافه کرد: ما به دنبال آن هستیم که اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این سازمان را به کمک شما و حدود دوهزار و پانصد مرکز خدماتی که در سطح کشور داریم در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانیم به صورت واقعی با آنها ارتباط برقرار کنیم و از ظرفیت‌های آنها بیشترین استفاده را کنیم. درخواست ما این است که از شما به عنوان مشاور ویژه اقتصادی، مهندسین بخش کشاورزی و کشاورزان را به جایگاه واقعیشان برسانیم.

در ادامه این جلسه ولی‌اله آقایارزاده با اشاره به فعالیت‌هایی که باید در دستورکار قرار بگیرد بیان کرد: کشاورزی روز در دنیا به شیوه سنتی جواب نمی‌دهد. در هیج کجای دنیا دیگر هیچکس حاضر نیست وارد فضای سرمایه‌گذاری کشاورزی شود مگر آنکه سود ده باشد. در کشور ما همچنان کشاورزی سنتی است و همین علت سرمایه‌پذیر نبودن آن است. خروج از این فضا نیازمند علم، فناوری و تکنولوژی است. واردات و تولید آن پول می‌خواد. کشاورزی که یک زمین کوچک دارد تهیه تکنولوژی برای او سخت است.

وی افزود: در دامداری و کشاورزی با محصول و موجود زنده سروکار داریم، بنابر این ایجاد فضای امن‌ مالی برای کشاورز و دامدار اولین گامی است که باید برداشته شود. یکی دیگر از اقداماتی که باید باید برای کشاورز ایجاد می‌شد، توکنایز (Tokenize) مالی است. کشاورزی که نمی‌داند بانک کجا است و چه کسی قرار است حامی او باشد، نمی‌تواند به راحتی و با آرامش کارش را ادامه دهد.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: بیمه از چالش‌های اصلی این حوزه است. بیمه گذار حاضر نیست محصول، زمین و تولیدات کشاورزی و دامی را بیمه کند. به دلیل همین عدم حمایت‌ها کسی حاضر نیست در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. یکی از کارهایی که باید انجام دهیم و پیگیری کنیم این است که بیمه‌گذاران موظف شوند محصولات کشاورزی و دامی را حسب قانونی که برایشان مکلف کرده است به صورت صددرصدی بیمه کنند و همه اینها در عمل باید به کار براید و به سخن نیست. بنابر این بیمه باید در عمل پاسخگو باشد و امیدواریم تا قبل از پایان سال تفاهمنامه بیمه کشاورزی انجام شود.

آقایارزاده در پایان صحبت‌های خود درباره مشکلات بخش کشاورزی و زمین‌های کشاورزی گفت: کشاورز برای ساختن یک ملک در زمین خودش با مشکل مالی مواجه است و هیچ همراهی با او نشده، پس توکنایز‌ مالی می‌تواند کمک بسیاری به او در فروش محصولاتش در پلتفرم‌ها و فضاهای ایجاد شده داشته باشد. بنابر این توکنایز مالی تکنولوژی و فناوری‌‎های نوین از اولین اهداف ما برای رسیدگی به چالش‌های حوزه کشاورزی و منابع طبیعی است.

عضویت‌های پیوسته در انجمن اقتصاددانان ایران، انجمن حسابداری ایران و انجمن مدیریت ایران از سوابق ولی‌اله آقایارزاده در حوزه‌‌های اقتصادی است.

 

در متن این حکم آمده است:

جناب آقای ولی‌اله آقایارزاده

باسلام و احترام؛

بنا به تخصص، تعهد و تجربیات ارزشمند جناب‌عالی به موجب این ابلاغ بعنوان «مشاور ویژه اقتصادی مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها» تعیین می‌گردید.

امید است با استعانت از پروردگار متعال، رعایت جوانب شرعی و قانونی و بهره‌گیری از توان علمی و بجربه خویش در ایفای مسئولیت محوله سعی و تلاش خود را مبذول دارید تا پیش از پیش شاهد نیل به اهداف عالی صندوق مشترک سازمان باشیم.

ودود حیدری مقدم

مدیرعامل صندوق مشترک استان‌ها

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8264
  • نویسنده : یگانه قاسمی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.