14

بهزادی: روزنامه‌نگار باید مسائل غیرعادی در جامعه را پوشش دهد

  • کد خبر : 8402
بهزادی: روزنامه‌نگار باید مسائل غیرعادی در جامعه را پوشش دهد
بهروز بهزادی مدیر مسئول روزنامه اعتماد معتقد است، مخاطب امروزی معمولا دلشان نمی‌خواهد مدام یک نوع صفحه آرایی و یک سبک انتشار را از رسانه مورد نظرشان ببینند، همچنین روزنامه نگاران باید مسائل غیرعادی در جامعه را پوشش دهند و به آنها بپردازند چرا که مسائل عادی از دید کسی پوشیده نیست و همه آن را می‌بینند. متاسفانه سال‌هاست از رسانه‌ها خواسته می‌شود که به مسائل جاری و اظهارات وزرا و مسئولان فقط توجه کنند.
به گزارش ما آنلاین، به نقل از شفقنارسانه، بهزادی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحولات در هر رسانه ای به شفقنا می‌گوید: هر روزنامه ای که می‌خواهد موفق شود باید مدائم در فکر تغییراتی در سطح تحریریه و پرداخت سوژه باشد. روزنامه شبیه زندگی، دائم در جریان است. اگر تغییراتی در روش‌های خود نداشته باشد، زندگی برایش عادی می‌شود. از همه اینها مهم تر مخاطبان مطبوعات هستند که آنها هم همواره منتظر تغییر و تحولات هستند.

او با اشاره به نیاز و انتظارات مخاطبان امروزی ادامه می‌دهد: مخاطب امروزی معمولا دلشان نمی‌خواهد مدام یک نوع صفحه آرایی و یک سبک انتشار را از رسانه مورد نظرشان ببینند. در واقع در یک کلیت متعادل، هر رسانه ای باید تحولاتی چه از نظر ظاهری و گرافیکی و روزنامه نگاری داشته باشد.

این مدیر مسئول در ادامه بر وجود رویه‌های جدید در هر رسانه ای برای جذب مخاطب امروزی تاکید می‌کند و می‌گوید: با توجه به اینکه اینترنت و گوشی‌های هوشمند، یکی از دسترس ترین بسترهای مورد نظر برای دهه هشتادی‌ها است، مدتی است به فکر جذب این نسل افتاده ایم و در حال برنامه ریزی برای ترغیب این نسل برای خواندن مطالب روزنامه هستیم. در حال حاضر روزنامه‌های اینترنتی اصلا نمی‌توانند به سبک و سیاق مطبوعات گذشته باشند، به همین خاطر روزنامه‌ها، باید توجه به نیازِ امروزِ‌مخاطب و سوژه‌های روز و تحلیل‌های جدید را سرلوحه‌های کار خود قرار دهند.

بهزادی با اشاره به چالش مهم رسانه‌ها توضیح می‌گوید: ما در حال حاضر با مخاطبانی مواجه ایم که ذائقه و سلیقه‌های مختلفی دارند، و از طرفی دیگر با یک حاکمیت، که هر دو بر رسانه‌های ما تاثیر گذارند. خواننده امروز دنبال مسائل نو است و حاکمیت هم مقداری ناشکیبا است و می‌خواهند اهالی رسانه مسائل جاری را بدون واکاوی و بیان جزئیات به افکار عمومی‌ارائه دهند. این مساله از چالش‌های بین رسانه‌ها و حاکمیت است.

این روزنامه نگار پیشکسوت می‌گوید: روزنامه نگاران باید مسائل غیرعادی در جامعه را پوشش دهند و به آنها بپردازند چرا که مسائل عادی از دید کسی پوشیده نیست و همه آن را می‌بینند. متاسفانه سالهاست از رسانه‌ها خواسته می‌شود که فقط به مسائل جاری و اظهارات وزرا و مسئولان توجه کنند.

بهزادی معتقد است در به روز کردن خبرنگاران مسائل مادی در هر تحریریه ای مهم است.او توضیح می‌دهد: خوشبختانه ما از هر روشی برای به روز کردن خبرنگاران مان بهره می‌بریم. همچنین در تحریریه، حتی در گفتگوی‌های عادی، از پیش بردن سوژه و پرداختن به مسائل جامعه صحبت می‌کنیم. همین سبک گفتگو و پویایی در تحریریه، خودش نوعی آموزش هم محسوب می‌شود. از طرفی دیگر من مدام بر این مساله تاکید دارم که نسل گذشته از جمله شخص من و خبرنگاران جوان باید به یکدیگر آموزش دهند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8402

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.