7

به یاد استاد شجریان

  • کد خبر : 9036
به یاد استاد شجریان
۱۷ مهر سال‌روز درگذشت استاد محمدرضا شجریان بود. ماهنامهٔ «مدیریت ارتباطات» در شمارهٔ ۱۲۵ خود پروندهٔ ویژه‌ای دربارهٔ این استاد ماندگار آواز منتشر کرد. در پرونده اصلی این شماره به نام «پرواز عشق»، چهره‌های مختلف درباره محمدرضا شجریان نوشتند.

به گزارش ما آنلاین، ۱۷ مهر سال‌روز درگذشت استاد محمدرضا شجریان بود. ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات در شمارهٔ ۱۲۵ پروندهٔ ویژه‌ای دربارهٔ این استاد آواز ماندگار منتشر کرد. هنرمندی که از نظر ما به کلام نمی‌آید اندوه و غم از دست دادن او. در پرونده اصلی این شماره به نام «پرواز عشق»، چهره‌های مختلف درباره محمدرضا شجریان نوشته‌اند.

▪️ناصر فکوهی در یادداشتی و با زبانی سوگوارانه درباره محمدرضا شجریان و حال و هوای مردم ایران از کنسرت جشن هنر شیراز تا بستری شدنش در بیمارستان جم و بالاخره خاکسپاری‌اش نوشته و تاکید کرده که صدای خسرو آواز ایران هرگز خاموش نمی‌شود.

▪️عبداله گیویان، شجریان را تمثل و جسمانیت هویت ایرانی در روزگار معاصر دانسته و به او، نقش «حافظ آواز و رند هنرمند» در ارتباطات اجتماعی دهه‌های اخیر داده است.

▪️علی‌اصغر دشتی، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر نیز درباره یکی از اجراهای مشترک با گروهی سوئیسی با کانسپت «آزادی» نوشته که در آن محمدرضا شجریان را به عنوان قهرمان ملی ایران معرفی می‌کند.

▪️در همین پرونده موسی اکرمی، مدرس و محقق فلسفه بخشی از رمان در حال نگارش خود درباره گفت‌و‌گوی شخصیت اصلی داستان با عهدیه- خواننده برنامه‌های کودکان و نوجوانان- درباره محمدرضا شجریان در اوایل دهه ۵۰ را برای چاپ در اختیار ما گذاشته است.

▪️اسماعیل امینی هم در مقاله‌ای این استاد بلندآوازه موسیقی را از سلسله طلایی فرزانگانی معرفی کرده که بیش از هر شخصیت دیگری اهمیت و ارجمندی شعر فارسی را در ترویج فرهنگ دریافت.

▪️شاهو صبار، مهدی آزموده، حسین گنجی نیز در یادداشت‌ها و مقاله‌هایی به یاد و نام محمدرضا شجریان نوشته‌اند. مدیرمسئول و سردبیر ماهنامه نیز در این شماره «سرمقاله‌» و «سخن ماه» خود را به اسطوره آواز ایران اختصاص ‌داده بودند.

نسخهٔ چاپی ماهنامه را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را ازمگیران و طاقچه تهیه کنید. برای تهیه اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9036
  • منبع : شماره ۱۲۵ ماهنامه مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.