12
در همایش روابط عمومی الکترونیک ارائه می‌شود:

راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص کلمات کلیدی سایت

  • کد خبر : 7825
راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص کلمات کلیدی سایت
مقاله «راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص کلمات کلیدی سایت» تالیف مشترک مریم حاجی اسمعیلی، مرتضی کللی خورموجی، مهدی کرمی، مهرشاد کاکاسلطانی در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارائه خواهد شد.

به گزارش ما آنلاین، مقاله «راهکارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در تشخیص کلمات کلیدی سایت» که جزو سه مقاله برتر در بخش فراخوان پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک است، در این رویداد ارائه می‌شود.

این اثر که حاصل  تالیف مشترک مریم حاجی اسمعیلی، مرتضی کللی خورموجی، مهدی کرمی، مهرشاد کاکاسلطانی است، با هدف توصیف وضعیت فعلی هوش مصنوعی در فرآیندهای جستجوی کلمات کلیدی سایت و ارائه مدل متوالی پنج مرحله‌ای نوشته شده است که از نوعی راه‌حل بازاریابی هوشمند استفاده می‌‌‌کند که می‌‌‌تواند رؤیت‌پذیری وب‌سایت‌‌‌ها از طریق واژگان کلیدی به نحو قابل توجهی افزایش دهد.

نویسندگان این مقاله معتقدند شناسایی واژگان کلیدی مناسب به ادغام بیشتر جستجوی صوتی در گوگل کمک می‌‌‌کند زیرا عبارات طولانی یا مبهم که با لهجه‌‌‌های بسیاری گفته می‌‌‌شوند می‌‌‌توانند به مانعی در یافتن محصولات و خدمات مورد نظر تبدیل شوند.

در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله آورده شده است:

«تحولات فناوری در سال‌‌‌های اخیر صنایع بسیاری را به تکاپو درآورده است. بازاریابی به مرحله‌ای از تکامل خود رسیده که انطباق با روندهای دیجیتال امری ضروری است. اگرچه این حرکت به نظر می‌رسد صرفاً انگیزه‌ای برای فعالان کسب و کار باشد، ولیکن در اصل کاربردها و سیستم‌های خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی باعث کاهش پیچیدگی فرآیندهای کلاسیک هدف‌گذاری و سفارشی‌سازی ارائه محصولات و طرح‌های دیجیتال بر روی وب سایت‌ها می‌شوند. در بسیاری از شرایط، پلتفرم‌های‌ به‌‌کار رفته برای تبلیغات آنلاین حاوی الگوریتم‌هایی برای شناسایی بهترین ترکیب کلمات کلیدی هستند.

واژگان کلیدی، در کنار سایر مؤلفه‌ها، یکی از مهم‌ترین اجزای راهبرد مناسب سئو در کسب‌و‌کار آنلاین هستند. واژگان کلیدی در واقع آن دسته از عبارات و واژگان کلیدی هستند که کاربر برای یافتن سایت در موتورهای جستجو استفاده می‌‌‌کند. اساساً، سایت بهینه‌شده باید به زبان رایج مردم باشد و از همان واژگان کلیدی کاربران در محتوا، متا، متن جایگزین تصاویر و غیره استفاده کند.

در این محیط متغیر، یکی از معدود مواردی که ثابت مانده مطالعۀ واژگان کلیدی و یافتن مناسب‌ترین و مرتبط‌ترین واژگان برای شناسایی سایت کسب‌و‌کار خاص است. ضرورت یافتن واژگان کلیدی همچنان وجود دارد اما روش انجام آن تکامل یافته است.

با مطالعۀ واژگان کلیدی به‌کاررفته در یک بازار خاص، نه‌تنها می‌‌‌توان الگویی از اصطلاحات و عبارات را تعیین کرد که در راهبرد سئو باید گنجانده شوند، بلکه می‌‌‌توان موارد بیشتری را دربارۀ مشتریان بالقوه مشخص کرد: خواسته‌ها، نیازها، انتظارات، علایق و غیره. مهم‌ترین نکته در واقع جذب کردن بازدیدکنندگان علاقه‌مند با احتمال تبدیل زیاد است. مطالعۀ کلیدواژه‌‌‌ها امکان پیش‌بینی تغییرات در بازار، انطباق با این تغییرات و ایجاد محصولات، خدمات و پیشنهادهایی را فراهم می‌کند که کاربران دائماً آنها را جستجو می‌‌‌کنند.

هدف نویسندگان توصیف وضعیت فعلی هوش مصنوعی در فرآیندهای جستجوی کلمات کلیدی سایت و ارائه مدل متوالی پنج مرحله‌ای است که از نوعی راه‌حل بازاریابی هوشمند استفاده می‌‌‌کند که می‌‌‌تواند رؤیت‌پذیری وب‌سایت‌‌‌ها از طریق واژگان کلیدی را به نحو قابل توجهی افزایش دهد. شناسایی واژگان کلیدی مناسب به ادغام بیشتر جستجوی صوتی در گوگل کمک می‌‌‌کند زیرا عبارات طولانی یا مبهم که با لهجه‌‌‌های بسیاری گفته می‌‌‌شوند می‌‌‌توانند به مانعی در یافتن محصولات و خدمات مورد نظر تبدیل شوند.»

پانزدهمین همایش روابط ‌عمومی الکترونیک، بیست‌وچهارم بهمن‌ با موضوع اصلی «هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط‌ عمومی فراگیر» در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن۰۲۱۸۸۳۵۶۷۳۲ تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7825

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.