13

سازمان نظام رسانه‌ای و نقش اهالی رسانه

  • کد خبر : 3361
سازمان نظام رسانه‌ای و نقش اهالی رسانه
با سخنان وزیر ارشاد و معاون مطبوعاتی او در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات بار دیگر لایحه سازمان نظام رسانه‌ای در میان اهالی رسانه موضوع روز شده است.

به گزارش ما آنلاین، برخی از طرح آن انتقاد می‌کنند و برخی دیگر آمال و آرزوهای خود را درباره رسانه‌ها- به ویژه مطبوعات کشور- در یادداشت و مقاله می‌نویسند و از دولت می‌خواهند به خواست‌شان در این لایحه جامه عمل بپوشاند، اما واقعیت این است که کمتر کسی به کنه موضوع توجه می‌کند که درباره مطبوعات ما یک قانون تقریبا کهنه داریم و طی سال‌های گذشته و حتی زمانی که برخی از روزنامه‌ها‌ به صورت فله‌ای بسته شدند.

با تمسک به همین قانون نصفه و نیمه، کار انجام شد و اکنون با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک امر اطلاع‌رسانی و حضور اینترنت به عنوان یک مدیوم قوی در صحنه، کشور ما نیازمند بازتعریف نقش و قوانین مربوط به رسانه است.
من خود به یاد دارم که در چند یادداشت طی سال‌ها نوشته‌ام که کار مطبوعات و در کل رسانه، کاری تخصصی است و این تخصص ایجاب می‌کند اهالی رسانه نیز چون پزشکان و مهندسان بیشتر مشکلات خود را خود حل کنند و دارای نظام‌نامه و سازمانی مدون باشند که در حوزه پزشکان به نظام پزشکی و در حوزه مهندسان به نظام مهندسی معروف است.
به گمان من ما اهالی رسانه باید پیشداوری‌ها را رها کنیم و بکوشیم لایحه نظام رسانه‌ای که به مجلس می‌رود در جهت ایفای نقش اصلی خود تصویب شود. خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در شرایطی قرار دارد که اطمینان دارم جمع کثیری از نمایندگان به خواست اهالی رسانه توجه خواهند کرد.
پیشنهاد می‌کنم همکاران ژورنالیست من، از خبرنگاران و نویسندگان گرفته تا استادان دانشگاه از امروز که هنوز لایحه در دولت است نظرات خود را به معاونت مطبوعاتی که گوش شنوایی در این زمینه دارد اعلام کنند و هم به گفت‌و گو با نمایندگان محترم، هنگام طرح لایحه اهتمام بورزند. این تلاش حتما پاسخ خواهد داد، چرا که شرایط به گونه‌ای است که دولتمردان محترم و قوای کشور نیز متوجه مشکلات درونی و بیرونی رسانه‌ها در کشور هستند.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3361

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.