15

شروع خوب اصلاح

  • کد خبر : 8697
شروع خوب اصلاح
امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در مطلبی با عنوان «شروع خوب اصلاح» به خبر برگزاری آزمون استخدامی روابط عمومی دستگاه‌های دولتی در آینده نزدیک اشاره کرده و طی دلایلی سه‌گانه توضیح داده است که چرا باید این خبر را به فال نیک گرفت.

به گزارش ماآنلاین، امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در  شماره ۱۵۸ این ماهنامه چنین نوشته است:

«رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت از برگزاری آزمون استخدامی روابط‌عمومی دستگاه‌های دولتی در آیندهٔ نزدیک خبر داده است. این خبر را باید به فال نیک گرفت؛ چراکه:
۱. کمبود نیروی انسانی متخصص، از جدی‌ترین چالش‌هایی است که سال‌ها است وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی با آن دست‌به‌گریبان‌اند. ازطرفی، محدودیت‌های قانونی جذب و استخدام نیروهای تازه‌نفس نیز مانعی بسیار جدی بر سر راه مدیران ارشد و تحول‌خواه برای رفع این چالش محسوب می‌شود.
۲. پیشرفت‌های سریع فناورانه، گذر از روابط‌ عمومی سنتی، تعریف مأموریت‌های جدید برای روابط‌ عمومی، افزایش توقعات و مطالبات ذی‌نفعان از روابط عمومی درباره ارائهٔ راهکارهای مناسب برای کاهش مسائلشان در سازمان‌ها و…، همگی حکایت از لزوم به‌کارگیری نیروهای متخصص، علاقه‌مند و پرانگیزه در واحد‌های روابط عمومی دارد.
۳. درک این اهمیت میان مقام‌های دولتی و تصمیم‌گیری‌شان دربارهٔ برگزاری آزمون استخدامی روابط‌ عمومی دستگاه‌ها، نشانهٔ امیدوارکننده و قابل تحسینی برای جایگزینی نیروهای جوان، تحصیل‌کرده و بااشتیاق به‌جای نیروهای فاقد انگیزه و غیرمتخصص در بدنهٔ نهادها و سازمان‌های دولتی است. واقعیت این است که رسوب برخی نیروهای رانده‌شدهٔ سازمان‌ها در واحدهای روابط عمومی‌ نظام اداری سنتی، مزاحمت‌های بسیاری برای آن دسته از مدیران و کارکنانی ایجاد کرده که می‌خواهند با ابتکار، خلاقیت و نوآوری، به نیازهای ارتباطی ذی‌نفعان خود پاسخ دهند.
و یک نکته مهم:
از هم‌اکنون باید در نظر داشت که تنها برگزاری آزمون رفع‌کنندهٔ تمام چالش‌های منابع انسانی روابط عمومی‌ها نیست. متأسفانه، نظام اداری حاکم در کشور معیوب و در بسیاری از موارد انگیزه‌کُش است. احتساب روابط‌ عمومی به‌مثابهٔ یک شغل اداری صرف، به‌سرعت موجب بی‌انگیزگی مدیران و کارشناسانی خواهد شد که ازطریق قبولی در آزمون استخدامی جذب دستگاه‌ها شده‌اند. به‌موازات تمهید برای برگزاری آزمون، رفع موانع قانونی و مقررات دست‌وپاگیر برای ایفای نقش و مسئولیت‌های حرفه‌ای نیروی انسانی روابط‌ عمومی ضروری است. همچنین، طراحی طیفی از برنامه‌های جذب، نگهداری، آموزش، ارتقا، نظام پرداخت و مانند اینها برای مدیران و کارشناسان روابط‌ عمومی دستگاه‌های دولتی، تأثیرهای مثبتی بر حال و آیندهٔ این حوزه نیز خواهد گذاشت.»

شماره ۱۵۸ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به مدیرمسئولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی در ۶۰ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است. نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را می توانید از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8697
  • نویسنده : امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات»

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.