5

شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات» منتشر شد

  • کد خبر : 8981
شماره ۱۶۰ «مدیریت ارتباطات» منتشر شد
شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای درباره حدود هوش مصنوعی و تفاوت‌ها و شباهت‌هایش با هوش طبیعی منتشر شد. پرونده‌ای که در آن تلاش شده است، پرسش‌هایی بنیادین بررسی شوند.

به گزارش ما آنلاین به نقل از روابط‌عمومی موسسه فرهنگی هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات، شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای درباره حدود هوش مصنوعی و تفاوت‌ها و شباهت‌هایش با هوش طبیعی منتشر شد. چندی پیش سلسله‌نشست‌هایی به همت مدرسه تردید دربارۀ مباحث میان‌رشته‌ای هوش مصنوعی برگزار شد و کوشید به سوالاتی از این دست پاسخ دهد که وقتی از هوش صحبت می‌کنیم، منظورمان چیست و خط مرز آن با مفاهیم همسایه همچون آگاهی، ذهن، احساسات و… کجاست؟ ملاک هوشمندی چیست و وقتی می‌گوییم آیا هوش مصنوعی می‌تواند فکر کند، منظورمان از فکر کردن چیست؟ وقتی می‌گوییم آیا می‌تواند احساس کند منظورمان از احساس چیست؟ و وقتی سوال‌مان این است که آیا می‌تواند آگاه باشد، منظور از آگاهی چیست؟ در بخشی از پرونده شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» متن مکتوب بعضی از سخنرانی‌های سلسله‌نشست‌ مذکور از جمله سخنرانی کاوه بهبهانی، پژوهشگر و مترجم فلسفه، میثم محمدامینی، مترجم و پژوهشگر فلسفه علم، هاله عسگری‌نیا، دانشجوی دکتری فلسفه در دانشگاه توئنته هلند، سعیده بابایی، پژوهشگر حوزه اخلاق هوش مصنوعی، ابوطالب صفدری، پژوهشگر حوزۀ اخلاق و فلسفه فناوری و یاسر خوشنویس پژوهشگر مطالعات علم و فناوری آمده است، سخنرانی‌هایی که در آن‌ها تلاش شده ‌است پرسش‌هایی بنیادین بررسی شود.

دیگر مطلب این شماره از «مدیریت ارتباطات» گفت‌وگوی امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه با هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی است. خانیکی «گفت‌وگو» را بهترین راه علاج دردهای جامعه می‌داند، هرچند منظورش از این نوع گفت‌وگو، برخورداری طرفین از شرایط یکسان است. او هر آن‌چه را می‌داند و تجربه کرده برای تبیین و بسط این نوع از گفت‌وگو به کار گرفته است. گفت‌وگویی که تاکید می‌کند باید اطمینان حاصل کنیم افرادی که به عنوان صاحب نظر دعوت می‌شوند، گفت‌وگو را القای حقیقتی از قبل تعیین‌شده در نظر نگرفته باشند. او در گفت‌وگو با ماهنامۀ «مدیریت ارتباطات» به پرسش‌های گوناگونی دربارۀ گفت‌وگو پاسخ داده است. از جمله این که «آیا گفت‌وگو در ایران به انسداد رسیده است یا خیر؟»

از جمله دیگر مطالب شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» مطلبی از میلاد نوری، مدرس و پژوهشگر فلسفه با عنوان «توده‌های بی‌شکل» است که در آن به این سوال پاسخ داده است که رسانه چه‌طور افراد با هویت‌های جدا و منفرد را به جماعتی همگن تبدیل می‌کند؟ همچنین رضا شاه‌نظر، آشنایی با پایتون و مزایای استفاده از آن در علم داده را در مطلبی با عنوان «این ابزار دوست‌داشتنی» بررسی کرده است.

شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به مدیرمسئولی امیر عباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی در ۵۹ صفحه و با قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است. نسخه چاپی «مدیریت ارتباطات» را می‌توانید از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید و برای اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8981
  • منبع : روابط‌عمومی موسسه فرهنگی هنری آینده‌پژوهان مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.