10
تکنولوژی و هوش مصنوعی

موتور جستجوی You.com چت‌باتی شبیه ChatGPT را در دسترس کاربران قرار داد

  • کد خبر : 7670
موتور جستجوی You.com چت‌باتی شبیه ChatGPT را در دسترس کاربران قرار داد
چت‌بات موتور جستجوی You.com درست مثل ChatGPT اطلاعات خود را از وب و کتاب‌ها می‌گیرد و می‌تواند پاسخ سؤالات مختلف کاربران را بدهد.

به گزارش ما آنلاین، موتور جستجوی You.com که سال گذشته میلادی با ادعای عرضه قابلیت‌های شخصی‌سازی بیشتر از رقبا راه‌اندازی شد، به‌تازگی چت‌باتی شبیه ChatGPT را روی وب‌سایت خود ارائه کرده است که می‌تواند با کاربر حرف بزند و پاسخ سؤالات او را بدهد. البته همه پاسخ‌های این چت‌بات صحیح نیستند.

به نقل از سی‌نت، چت‌بات جدید You.com با نام YouBot بسیار شبیه به چت‌بات ChatGPT است که در چند وقت اخیر به شهرت زیادی دست پیدا کرده. البته You.com می‌گوید چت‌بات آن‌ها می‌تواند پاسخ سؤالات روز را هم بدهد. برای مثال YouBot قادر است بگوید قهرمان جام جهان ۲۰۲۲ قطر کدام تیم بوده، در‌حالی‌که اطلاعات ChatGPT محدود به سال گذشته است.

هوش مصنوعی YouBot می‌گوید او یک مدل زبانی بزرگ است که با مجموعه متنوعی از منابع شامل متون آنلاین، کتاب‌ها و گفت‌وگوها آموزش داده شده. You.com سپس از این اطلاعات استفاده کرده تا بتواند متن‌هایی روان شبیه مکالمات انسانی بسازد و قادر باشد که پاسخ سؤالات کاربران را به شیوه‌ای مناسب بدهد. این چت‌بات ظاهراً به‌صورت پیوسته در‌حال توسعه و بهبود است تا پاسخ‌های بهتری را به کاربران ارائه کند.

چت‌بات YouBot هم خطا دارد

با‌این‌حال، پاسخ‌های YouBot همیشه درست نیست. برای مثال، این چت‌بات در جزئیات پاسخ به این سؤال که کدام تیم قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ شده است، محل و تاریخ برگزاری مسابقات را اشتباه اعلام می‌کند. ChatGPT هم در گذشته به‌خاطر انتشار اطلاعات نادرست مورد انتقاد قرار گرفته بود. هر دو برنامه اطلاعات خود را از سطح وب دریافت می‌کنند و بسیاری از این داده‌ها دارای خطا هستند.

این چت‌ها بخشی از موج جدید دنیای فناوری به‌سمت استفاده از هوش مصنوعی در خلق آثار بصری و مکتوب‌اند. این محصولات به‌ سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کرده‌اند، اما مشکلاتی را هم با خود به‌ همراه داشته‌اند. هر دو مدل زبانی نمونه اولیه‌ای از آینده مدل‌های هوش مصنوعی هستند. با‌این‌حال، هم‌بنیان‌گذار You.com باور دارد که عرضه YouBot در این وب‌سایت می‌تواند نقطه تمایز آن‌ها با گوگل باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7670

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.