6
/هفته روابط عمومی ۱۴۰۲/

همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 8577
همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی در تبریز برگزار شد
همایش روز ملی ارتباطات و روابط عمومی، به همت انجمن روابط عمومی آذربایجان شرقی و شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان با مشارکت کارشناسان و مدیران روابط عمومی‌های بخش‌های خصوصی و دولتی در محل سالن اجتماعات استانداری در تبریز برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، رئیس انجمن روابط عمومی ایران در این همایش با بیان اینکه روابط عمومی کار ساده ای نیست و با خواندن کتاب و چند سال تجربه نمی توان مدیریت روابط عمومی را داشت، اظهار کرد: یکی از ضروریت‌های مهم مدیران روابط عمومی شناخت کامل از سازمان است.

خسرو رفیعی با بیان اینکه دچار یک تضاد در حوزه روابط عمومی در کشور هستیم، افزود: روابط عمومی در جهان غرب برای صنعت غرب جهت فروش بهتر ایجاد شده است در حالیکه روابط عمومی در ایران جایگاهی هزاران ساله دارد و ایرانیان از دیرباز دارای روابط عمومی قوی بودند.

رفیعی گفت: مدیرانی داریم که هرگز حاضر نشدند حتی در سازمان خود مدیران روابط عمومی در کنار سایر مدیران در جلسات حضور یابند در حالیکه بر اساس مصوبه و بخشنامه جایگاه مدیران روابط عمومی در شورای هیات مدیره به عنوان عضو غیر موظف در جلسات حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران روابط عمومی باید توجه کنند که روابط عمومی مدیریت نیستند، بلکه مدیریت روابط عمومی هستند، ادامه داد: متاسفانه با این وجود کتابهایی که در حوزه روابط عمومی در کشور چاپ شده همگی ترجمه شده است باید روابط عمومی در ادارات و سازمان‌ها بومی سازی شوند.

رئیس انجمن روابط عمومی ایران در این جلسه افزود: مدیران دستگاه‌ها باید بدانند که روابط عمومی در سازمان نقش ارتباطی و اطلاع رسانی دارد و خبرنگاران باید با روابط عمومی ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: مدیر روابط عمومی باید سخنگوی مدیر باشد و اطلاعات لازم را به خبرنگاران ارایه دهد.

جهانبخش سلمانیان، در این همایش افزود: روابط عمومی‌ها بار بزرگ اطلاع رسانی، تعامل و وکالت سازمان‌ها در بطن جامعه را بر عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

وی اظهار کرد: بخش عمده کار روابط عمومی‌ها معطوف به حوزه رسانه است و در این حوزه باید پاسخگو و فعال باشند چراکه رابط اصلی سازمان‌ها با رسانه و جامعه هستند.

سلمانیان گفت: روابط عمومی‌ها باید در کنار ارتباط و روابط سازنده با رسانه‌ها، به عنوان وکیل سازمان‌ها زبان سخنگوی آن‌ها و گوش شنوای مشکلات مردم باشند.

همچنین در این همایش پیام ویدیویی اساتید و صاحب نظران حوزه روابط عمومی، امیرعباس تقی پور، حمید شکری خانقاه، احمد یحیایی ایله ای و سیدغلامرضا کاظمی دینان پخش شد، مینا نظری مترجم کتاب انقلاب جهانی روابط عمومی نیز از مهمانان مراسم بود.

در ادامه مراسم، تعدادی از فعالان روابط عمومی بخش‌های خصوصی و دولتی استان به بیان چالش‌های شغلی این رشته پرداختند.

تجلیل از پیشکسوتان عرصه روابط عمومی استان و رونمایی از پوستر اولین جشنواره انتخاب روابط عمومی برتر آذربایجان شرقی با عنوان “هنر هشتم” پایان بخش این مراسم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8577

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.