8
در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارائه و بررسی خواهد شد:

هوش مصنوعی، روابط عمومی داده محور و هوشمند

  • کد خبر : 7779
هوش مصنوعی، روابط عمومی داده محور و هوشمند
مقاله «هوش مصنوعی، روابط عمومی داده محور و هوشمند» تالیف مریم سلیمی، دکترای علوم ارتباطات، پژوهشگر ارتباطی در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک ارائه خواهد شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از دبیرخانه کنفرانس روابط‌عمومی، با توجه به محور اصلی پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک، مریم سلیمی در مقاله خود با عنوان «هوش مصنوعی، روابط عمومی داده محور و هوشمند» تلاش کرده تا به تاثیر حضور هوش مصنوعی در حوزه روابط عمومی و مزیت‌ها و قابلیت‌های آن اشاره کند.

از دیگر مواردی که در این مقاله به آن اشاره خواهد شد، حرکت به سمت روابط عمومی داده‌محور و هوشمند و مزایای بهره‌گیری از هوش مصنوعی و دیگر ابزارها و فناوری‌ها در آن است.

در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله را می‌خوانید:

«روابط عمومی‌ها با درک تحولات حوزه تکنولوژی و تغییرات ناشی از آن (با همه ریسک‌ها و نگرانی‌های احتمالی) در تلاش برای بهره‌گیری از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های هوش مصنوعی در مسیر هرچه داده محورتر و هوشمند کردن فعالیت‌ها، ارتباطات و تعاملات خود هستند. تلاش برای سرمایه‌گذاری و پرورش نیروهای متخصص آموزش دیده و تغییر ساختارهای سازمانی لازم از جمله گام‌ها در این خصوص است.

ارمغان هوش مصنوعی در کنار همه مزایا و قابلیت‌های بسیار آن برای روابط عمومی‌ها (با بیش از ۴۰ مزیت در حوزه‌های اطلاع‌رسانی و اطلاع‌یابی، پوشش رسانه‌ای، تعاملات و ارتباطات سریع و اثربخش، ایجاد کمپین‌ها، پیش‌بینی‌ها، تحلیل احساسات، شناسایی مشکلات و چالش‌ها، ترجمه محتواها به زبان‌های مختلف، تبدیل محتوا به قالب‌های متفاوت، تولید و مدیریت محتوا، خلق محتوای شخصی‌سازی شده، بررسی عملکرد روابط عمومی و تأثیرسنجی فعالیت‌ها و… )، کاهش هزینه‌ها، اتخاذ تصمیمات و انجام اقدامات هوشمندانه‌تر و از همه مهمتر خلق فرصت‌های جدید در مسیر استفاده بهینه از زمان و نیز توسعه فعالیت‌های حرفه‌ای و خلاقانه است.

بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی در مسیر استخراج، بررسی و تحلیل داده‌ها، زمینه‌ای برای شکل‌گیری  روابط‌عمومی داده‌محور فراهم کرده تا تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در این نوع روابط عمومی صرفاً مبتنی بر داده‌ها صورت گیرد.

با وجود حرکت به سمت روابط عمومی داده‌محور و هوشمند (تعاملی، مشارکتی و مخاطب محور، تحلیل‌گر، پیش‌بینی کننده، خلاق، خوشفکر و خطرپذیر، انتقادپذیر و… ) و مزایای بهره‌گیری از هوش مصنوعی و دیگر ابزارها و فناوری‌ها، نباید از ارتباطات انسانی موثر و نیز بهره‌گرفتن از تجارب انسانی و نگاه‌های خلاقانه غافل ماند. همچنین نباید به هوش مصنوعی، ربات‌های دستیار و همکار و… اعتماد بیش از حد و مطلق کرد. کما اینکه در این خصوص، نگاه‌های نظارتی و راهبردی برای راهبری هوش مصنوعی راهگشا خواهند بود.

براین اساس، هوش مصنوعی تهدید نبوده و یک فرصت برای هرچه قدرتمند‌تر و موفق‌تر شدن روابط عمومی‌ها از برآیند دستاوردهای فناورانه، خلاقیت و تجارب انسانی است.»

پانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک با موضوع اصلی «هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط‌عمومی فراگیر» یکم بهمن ۱۴۰۱ در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری، محمد سلطانی‌فر رئیس کمیته علمی، سعیدرضا عاملی، یونس شکرخواه، داوود زارعیان، حسن بشیر، شهیندخت خوارزمی و حمید ضیایی‌پرور اعضای کمیته علمی این دوره همایش را تشکیل می‌دهند و بهروز تقی‌پور دبیر پانزدهمین همایش «روابط‌عمومی الکترونیک» خواهد بود.

علاقه‌مندان به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن۰۲۱۸۸۳۵۶۷۳۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7779

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.