12
رئیس شورای سیاستگذاری همایش روابط عمومی الکترونیک:

هوش مصنوعی تاثیر بسیاری در نحوه عملکرد حوزه ارتباطات دارد

  • کد خبر : 8013
هوش مصنوعی تاثیر بسیاری در نحوه عملکرد حوزه ارتباطات دارد
سیدغلامرضا کاظمی‌دینان با بیان اینکه در چند سال اخیر هوش مصنوعی تاثیرات بسیاری در نحوه عملکرد حوزه ارتباطات گذاشته است گفت: هوش مصنوعی حوزه روابط عمومی را از بنیان دچار تحول و تغییر کرده تا آن‌جا که بخش روابط عمومی و ارتباطات کاملا با مبحث رایانه، نرم‌افزار و داده ارتباط بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش ماآنلاین، رئیس شورای سیاستگذاری همایش و رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک با تاکید بر اینکه «در دنیای مدرن امروز هوش مصنوعی به بخش تفکیک‌ناپذیری از زندگی بشر تبدیل شده»، گفت: هوش مصنوعی با هر تعریف و تعبیری، قلمروی وسیع و رو به رشدی دارد که باعث شده روزانه شاهد نوآوری و ورود امکانات جدیدی باشیم که با توجه به نیازهای کاربران، مخاطبان و استفاده‌کنندگان طراحی و ساخته می‌شود این فضا به محل و محملی برای پاسخگویی به نیازهای ارتباطی و عرضه تولیدات تبدیل شده است.

وی ادامه داد: این حجم گسترده از تحولات، فرصت‌ها و تهدیدهای فراوانی با خود به همراه دارد، بنابر این با توجه به اهمیت بالای پرداختن به این موضوع، بر آن شدیم تا پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک که در طی بیش از ۱۵سال گذشته تمام تلاشش آگاهی بخشی و آموزش علوم روز در حوزه تکنولوژی به فعالان روابط عمومی بوده است، در این دوره عنوان و موضوع اصلی خود را «هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط عمومی فراگیر» قرار دهد.

او افزود: در چند سال اخیر هوش مصنوعی تاثیرات بسیاری در نحوه عملکرد حوزه ارتباطات گذاشته است. به عبارتی می‌توان گفت این حوزه را از بنیان دچار تحول و تغییر کرده تا آن‌جا که بخش روابط عمومی و ارتباطات کاملا با مبحث رایانه، نرم‌افزار و داده ارتباط بسیاری پیدا کرده است.

رئیس شورای سیاستگذاری همایش اضافه کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، نه تنها همه ما از کاربران هوش مصنوعی شده‌ایم، بلکه فضای مجازی به موازات زندگی حقیقی، تاثیرات خود را بر محیط، رفتارها، باورها و روابط اجتماعی ما برجای گذاشته و چاره و گریزی جز پذیرش آن نیست.

کاظمی‌دینان همچنین گفت: در چنین شرایطی بهترین گزینه برای مواجهه با آن، شناخت دقیق این پدیده با همه ابعاد به خصوص فرصت ها و تهدیدات است تا بتوانیم آگاهانه به سراغ آن برویم. تسلط و آگاهی از این علوم نیازمند کسب مهارت‌ و مطالعه بسیار است. همچنین لازم است همه مدیران و مسئولان نسبت به هدایت و فرصت‌سازی از آن راهکاری جدی و راهبردی داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8013

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.