12

هوش مصنوعی مانند یک دستیار ویژه در روابط عمومی

  • کد خبر : 7703
هوش مصنوعی مانند یک دستیار ویژه در روابط عمومی
مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی معتقد است؛ هوش مصنوعی می‌تواند مانند یک دستیار ویژه برای فعالان حوزه روابط عمومی عمل کند.

به گزارش ما آنلاین، حامد مسعودی‌فر، مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگو با ماآنلاین به بهانه برگزاری پانزدهمین همایش روابط‌ عمومی الکترونیک درباره استفاده و کارکردهای هوش مصنوعی توضیح داد: با توجه به عصر حاضر و تغییرات لحظه‌ای که در دنیای ارتباطات ایجاد می‌شود، هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک پدیده جای خودش را باز کرده در حوزه روابط عمومی بسیار تاثیرگذار باشد.

وی در ادامه به مزیت‌های آن اشاره کرد و گفت: هوش مصنوعی امکان پایش و رصد فضای مجازی را به خوبی ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود. همچنین می‌تواند باعث سرعت بخشیدن و تعامل بهتر با مخاطبان آن سازمان شود. به طور کلی در یک تعریف ساده می‌توان گفت در عصر حاضر هوش مصنوعی می‌تواند به عنوان یک بازوی توانمند در کنار واحدهای روابط عمومی در رسیدن به اهداف و تحقق برنامه‌ها کمک کرده و موجب رشد و تعالی یک سازمان شود.

مدیر روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی درباره زیرساخت‌های مورد نیاز برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی بیان کرد: وجود زیرساخت‌های مرتبط با حوزه ارتباطات یکی از ارکان و ستون‌های مهم استفاده از هوش مصنوعی در روابط عمومی است بنابر این تا آن زیرساخت‌های اولیه که برای ایجاد ارتباطات دیجیتالی و ارتباطاتی که بر محور داده‌ها بنا شده، برآورده نشود هوش مصنوعی نمی‌تواند کارکرد مناسبی در روابط عمومی داشته باشد.

مسعودی‌فر در پایان تاکید کرد: زیرساخت‌های مرتبط با ایجاد ارتباطات نوین بر اساس تکنولوژی روز یکی از ضروریات بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط عمومی است. در واقع هوش مصنوعی می‌تواند مانند یک دستیار ویژه عمل کند و با رصد بهتر فضای مجازی و استفاده از دیتاها و کلیدواژه‌ها در تولید محتوا و پاسخ به ابهامات احتمالی تاثیر مهمی داشته باشد.

پانزدهمین همایش روابط ‌عمومی الکترونیک، یکم بهمن‌ با موضوع اصلی «هوش مصنوعی، انسان طبیعی و روابط‌ عمومی فراگیر» در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد.

اساتید، دانشجویان و فعالان حوزه‌های ارتباطات، روابط ‌عمومی، جامعه اطلاعاتی و هوش مصنوعی که تمایل دارند در این همایش به ارائه مقاله بپردازند، می‌توانند تا تاریخ ۱۰دی‌‌ماه ۱۴۰۱، نسبت به ارسال اصل مقاله خود به آدرس الکترونیکی info@prconference.ir اقدام کنند. همچنین به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تلفن۰۲۱۸۸۳۵۶۷۳۲ تماس حاصل نمایید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7703

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.