7
مدیرعامل شرکت‌ رسانه‌ای اکسل اشپرینگر:

هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین خبرنگاران شود

  • کد خبر : 8246
هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین خبرنگاران شود
مدیرعامل شرکت اکسل اشپرینگر می‌گوید ابزارهای هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT می‌توانند جای خبرنگاران را بگیرند.

به گزارش ما آنلاین، مدیرعامل گروه رسانه‌ای بزرگ اکسل اشپرینگر در آلمان اخیراً در یادداشتی اعلام کرده است که خبرنگاران در معرض ریسک جایگزین‌شدن با سیستم‌های هوش مصنوعی ازجمله ChatGPT قرار گرفته‌اند. درنتیجه، به‌ نظر او تنها کسانی از این تغییر در امان خواهند ماند که بتوانند بهترین محتواهای اختصاصی و بکر را تولید کنند.

به گزارش گاردین، «ماتیاس دوپفنر»، مدیرعامل اکسل اشپرینگر، در نامه‌ای داخلی به کارمندان خود گفته است: «هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که خبرنگاری مستقل را از همیشه بهتر کند یا به‌سادگی جایگزین آن شود.» این اظهارنظر در شرایطی اعلام شده است که این شرکت به‌دنبال افزایش درآمد در دو روزنامه «بیلد» و «دی ولت» و حرکت به‌سمت تبدیل این روزنامه‌ها به‌شکل تماماً دیجیتالی است. گفته می‌شود که این فرایند همچنین شامل تعدیل نیرو خواهد بود، چون خودکارشدن برخی امور و استفاده از هوش مصنوعی نیاز به بسیاری از جایگاه‌های شغلی را از بین می‌برد.

ماتیاس دوپفنر

هوش مصنوعی در گردآوری اطلاعات بهتر از انسان‌ها عمل خواهد کرد

دوپفنر می‌گوید ابزارهای هوشمند مصنوعی ازجمله ChatGPT وعده ایجاد انقلاب در اطلاعات را می‌دهند و خیلی زود در زمینه گردآوری اطلاعات از انسان‌ها پیشی می‌گیرند. او ادامه می‌دهد: «درک این تغییر برای حفظ قابلیت زیست‌پذیری ناشران در آینده ضروری است. فقط شرکت‌هایی باقی خواهند ماند که بهترین محتواهای اختصاصی را تولید کنند.»

اکسل اشپرینگر هنوز اعلام نکرده است که چه تعداد از نیروی انسانی این شرکت تعدیل خواهند شد، اما وعده داده است که از تعداد گزارشگران، نویسندگان و دبیران تخصصی آن‌ها کاسته نشود. دوپفنر می‌گوید رسانه‌ها باید تمرکز خود را روی خبرنگاری تحقیقی و تفسیرهای اختصاصی بگذارند و درعین‌حال کشف حقایق رخدادهای مختلف را به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود فراموش نکنند.

اکسل اشپرینگر اولین شرکت رسانه‌ای نیست که به‌سمت استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی حرکت می‌کند. در ماه ژانویه، Buzzfeed هم اعلام کرد که می‌خواهد برای بهبود محتواها و کوئیز‌های آنلاین خود از هوش مصنوعی کمک بگیرد. رسانه‌هایی مثل دیلی میرور و دیلی اکسپرس بریتانیا هم به‌دنبال روش‌هایی برای استفاده از این فناوری در سازوکارهای خود هستند. بااین‌حال، استفاده از هوش مصنوعی در امر خبرنگاری همچنان یک مبحث بحث‌برانگیز است و موافقان و مخالفان خاص خودش را دارد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8246
  • منبع : گاردین

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.