13

چرا یک شهرت خوب برای شرکت شما مهم است؟

  • کد خبر : 7157
چرا یک شهرت خوب برای شرکت شما مهم است؟
شهرت شرکت مفهومی نرم است. این برآوردی کلی است که در آن یک سازمان توسط ذی‌نفعان داخلی و خارجی و بر اساس اقدامات گذشته و احتمال رفتار آینده‌اش بررسی و تجزیه‌وتحلیل می‌شود.

به گزارش ما آنلاین، در برخی از سازمان‌ها اهمیت وجود یک شهرت خوب در جامعه و بین مخاطبان اهمیت چندانی ندارد، در حالی که برخورداری از حسن شهرت، نجات‌بخش یک سازمان در مواقع سخت و بحرانی خواهد بود.

اما، در طرف مقابل، بسیاری از سازمان‌ها با درک این موضوع که در شرایط مشابه با رقبا شهرت آن‌هاست که گره‌گشا خواهد بود، بزرگ‌ترین دارایی خود را عنوان یا شهرت خوب می‌دانند. این موضوع، به‌ویژه در سازمان‌های دانش‌بنیان، مانند شرکت‌های خدمات حرفه‌ای در بخش مشاوره، حقوقی، پزشکی، مالی و دانشگاه‌ها، به‌وضوح دیده می‌شود، به‌گونه‌ای که به‌طور فعال و مستمر در راستای ایجاد شهرت خوب برای سازمان خود فعالیت می‌کنند.

همان‌گونه که می‌دانیم، ارزش سازمان‌ها در بازارهای مالی تعیین می‌شود. اگرچه شهرت مفهومی نامحسوس است، تحقیقات نشان می‌دهد که شهرت خوب به‌طور قابل‌توجهی ارزش شرکت را افزایش می‌دهد و مزیت رقابتی پایدار را به وجود می‌آورد و موجب می‌شود که یک کسب‌وکار در دستیابی به اهداف خود موفق‌تر عمل کند.

در صورت وجود شهرت خوب برای سازمان شما، مشتریان و مخاطبان همواره در کنار شما خواهند بود و در مقابل تهدیدات و مشکلات پیش‌بینی‌نشده با تأثیرگذاری بر دیگر افراد جامعه به یاری شما خواهند شتافت. همچنین، برخورداری از شهرت موجب خواهد شد که سرمایه‌گذاران تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و فعالیت‌های شما داشته باشند و در مواقع بحرانی به یاری شما بشتابند.

به همین ترتیب، اگر شهرت خوبی داشته باشید، سازمان‌ها و نهادهای دولتی به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد و در برابر مشکلات احتمالی‌ای که در کسب‌وکارتان پیش خواهد آمد، در کنار شما خواهند بود.

مطالعه‌ای نشان داد که شرکت‌های دارای شهرت خوب دارای ده مؤلفۀ اصلی‌اند. این موضوعات عبارت‌اند از:

اخلاق: در این سازمان‌ها اخلاق به‌عنوان اصلی‌ترین موضوع در مواجهه با امور مختلف موردتوجه قرار دارد، این سازمان‌ها قابل‌تحسین هستند و به دلیل قابل‌اعتماد بودن از ارزش و احترام قابل‌توجهی برخوردارند.

کارکنان و محل کار: این سازمان دارای کارکنان بااستعداد است، مخاطبان خود را به‌خوبی می‌شناسد و از محیطی جذاب برخوردار است.

عملکرد مالی: این سازمان به‌لحاظ مالی قوی و دارای رکورد سودآوری و چشم‌انداز رشد است.

رهبری: این سازمان یک رهبر است. پیرو نیست و همواره خلاقیت و نوآوری در آن موج می‌زند.

مدیریت: این سازمان‌ها به‌خوبی مدیریت می‌شوند و علاوه بر مدیریت با کیفیت بالا، از چشم‌اندازی روشن برای آینده برخوردارند.

مسئولیت اجتماعی: این سازمان‌ها مسئولیت‌های اجتماعی را به رسمیت می‌شناسند و از فعالیت‌های عام‌المنفعه حمایت می‌کنند.

تمرکز بر مشتری: این سازمان‌ها از مشتریان خود مراقبت می‌کنند و به آن‌ها بسیار متعهدند.

کیفیت بالا در عرضۀ خدمات و محصولات: در این سازمان‌ها محصولات و خدمات در بالاترین سطح استاندارد و بهترین کیفیت به مخاطبان و مشتریان عرضه می‌شود.

پشتیبانی: این سازمان‌ها پشت محصولات و خدمات خود ایستاده‌اند و با پشتیبانی همه‌جانبه از خدمات و محصولات عرضه شده نیازهای خود را رفع می‌کنند.

تجدیدنظر عاطفی: این سازمان‌ها همواره با مخاطبان خود مهربان‌اند و با ایجاد احساس خوب در آن‌ها همواره کنارشان هستند.

بنابراین شهرت شما بزرگ‌ترین دارایی شما در دنیای کسب‌وکار است و مراقبت از آن بسیار مهم.

مدیریت شهرت شما ‌بایستی با دقت برنامه‌ریزی و اجرا شود و همواره به‌عنوان بخشی کلیدی از استراتژی فروش و بازاریابی شما در نظر گرفته شود.

برای مدیریت شهرت خود راهنمایی‌های زیر را در نظر داشته باشید.

به رهبری فکری تبدیل شوید

برای افزایش شهرت و مدیریت برند خود همواره سعی کنید در بازارهای مالی، علاوه بر اینکه دستاوردهای جدیدی برای خود و مخاطبان به ‌وجود می‌آورید، به‌عنوان رهبری فکری شناخته شوید.

تلاش کنید مخاطبان و مشتریان شما درباره‌تان به‌خوبی صحبت کنند

اگر مشتریان شما اطمینان پیدا کنند که شما با تمام وجود برای آن‌ها کار می‌کنید و خود را در قبال منافع آنان مسئول می‌دانید، همواره به نیکی از شما یاد و از برند شما در مقابله با آسیب‌ها محافظت می‌کنند.

ضعف‌های خود را بپذیرید و مشکلات را پیش‌بینی کنید

هنگام بروز مشکلات به کمبودهای خود اعتراف و از مشتریان خود عذرخواهی کنید. قبل از بازبینی مشکلات، با خود و افراد شاغل در حوزۀ روابط‌عمومی سازمان خود صادق باشید و بگذارید آن‌ها همه‌چیز را بدانند. بله، همه‌چیز، حتی محرمانه‌ترین اسرار کاری‌تان را. زیرا اگر آن‌ها به تمام جزئیات مسلح شوند، می‌توانند نظرات دقیق‌تری را مطرح و از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند.

تلاش کنید در دنیای نوین کسب‌وکار با استفادۀ صحیح و به‌کارگیری مناسب رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، شهرت خود را در فضای آنلاین مدیریت کنید

کمپین‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی می‌توانند به‌سرعت و به اشکال مختلف از شهرت شما محافظت کنند و بر محبوبیت برند شما بیفزایند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7157
  • نویسنده : علی شوقی‌بنام

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه