9
توسط انتشارات سیمای شرق

کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» منتشر شد

  • کد خبر : 8719
کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» منتشر شد
کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» حاصل تدوین مباحث مطرح‌شده در سه مدرسه تابستانی است که طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ با حضور اساتید علوم انسانی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» به کوشش بشیر معتمدی و با مقدمه اشرف بروجردی توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و راهی بازار نشر شد.

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ کوشید با برگزاری مدرسه‌های تابستانی، موضوعاتی بینارشته‌ای را که لازمه پیشرفت و توسعه جامعه ایرانی می‌دانست در کانون توجه قرار دهد و از جنبه‌های گوناگون به ارزیابی و واکاوی آن‌ها بپردازد. در سال ۱۳۹۵ برای گفت‌وگو پیرامون «حقوق شهروندی» از اساتید این حوزه دعوت به عمل آمد و مباحث «حقوق شهروندی از منظر دینی» توسط آیت‌الله محمد سروش‌محلاتی، «حقوق شهروندی از منظر فلسفی» توسط سیدمحمدرضا بهشتی و «حقوق شهروندی از منظر حقوقی» توسط  محمدحسن ضیایی‌فر ارائه شد. در سال ۱۳۹۶ مبحث «صلح» مورد توجه قرار گرفت و آیت‌الله سیدمحمدعلی ایازی درس‌گفتار «صلح از منظر قرآن»، سیدمحسن فاطمی درس‌گفتار «روان‌شناسی صلح»، سیدمحمدامین قانعی‌راد درس‌گفتار «جامعه‌شناسی صلح» و محمدحسن ضیایی‌فر درس‌گفتار «صلح از منظر حقوق بشر» را ارائه کردند. در سال ۱۳۹۷ نیز مبحث «اخلاق»، به‌عنوان موضوع موردنیاز جامعه بشری، محوریت مدرسه تابستانی بود. در این دوره، موضوع «اخلاق و معنویت» را ناصر مهدوی، موضوع «اخلاق و محیط‌زیست» را آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، موضوع «اخلاق و بازار» را علی دینی ترکمانی و موضوع «اخلاق و جنسیت» را مهرنوش هدایتی و عفت‌السادات مرقاتی خوئی ارائه دادند.

کتاب حاضر، حاصل مباحث مطرح‌شده در سه مدرسه تابستانی برگزارشده به همت معاونت فرهنگی ‌اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال‌های مورد اشاره است که در قالب درس‌گفتارهایی توسط اساتید علوم انسانی کشور ارائه شد. در سلسله مباحثی که در این مجموعه شکل گرفت، حقوق شهروندی از ابعاد مختلف بررسی شد و در کنار آن دو نماد حقوق شهروندی؛ صلح و اخلاق مورد توجه قرار گرفت و صاحب‌نظران، اساتید و دانشگاهیان به بیان دیدگاه‌های خود در این زمینه پرداختند که حاصل آن در کتاب «درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» و در سه فصل قابل مطالعه است.

«درس‌گفتارهایی پیرامون حقوق شهروندی، صلح و اخلاق» در ۶۱۹ صفحه و با قیمت ۳۵۰ هزار تومان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرید یا آن را از طریق سایت دیجی‌کالا تهیه کنید. همچنین این انتشارات به جهت سهولت دسترسی به آثارش امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی در پلتفرم‌های کتابخوان «طاقچه» و «کتابراه» فراهم کرده است.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8719
  • منبع : روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.