6

گفت‌وگو و ساخته نشدن برج بابل

  • کد خبر : 8900
گفت‌وگو و ساخته نشدن برج بابل
چندی پیش امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به گفت‌وگو با هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات نشست. مشروح این گفت‌وگو به زودی در ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر خواهد شد.

به گزارش ما آنلاین، چندی پیش امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات» به گفت‌وگو با هادی خانیکی، استاد علوم ارتباطات نشست. خانیکی در بخشی از این گفت‌وگو که مشروح آن به زودی در ماهنامه «مدیریت ارتباطات» منتشر خواهد شد از این گفت که «در مورد گفت‌وگو باید پذیرفت این مفهوم، مفهومی قدیمی است همزاد با بشر؛ ما در اسطوره‌ها و نیز در تاریخ مدون می‌توانیم رد پای گفت‌وگو و عدم آن را بیابیم.»

او با اشاره به داستان معروف ساختن برج بابل افزود: «سازندگان برج گمان می‌کردند به اعتبار این پیشرفتشان در عرصۀ بناسازی می‌توانند در برابر قدرت خدا ایستادگی کنند؛ همین سرکشی باعث شد عذابی که خدا بر آنان نازل می‌کند این باشد که زبان هم را نفهمند. این خلل باعث شد برج هم ساخته نشود.»

خانیکی همچنین تصریح کرد: «گفت‌وگویی که امروزه از آن سخن می‌رود گرچه با آن مفهوم سنتی اشتراک معنا دارد؛ ولی متفاوت است. این تعریف از گفت‌وگو در ذات و سرشت خود اجتماعی‌ست. به‌طوری که معنا در این تعریف حاصل یک‌فرایند هم‌افزاست.»

 

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8900

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.