18
/مدیریت و روابط عمومی/

۵۰درصد کارمندان مدیرشان را ترک می‌کنند نه شرکت‌شان را !

  • کد خبر : 7928
۵۰درصد کارمندان مدیرشان را ترک می‌کنند نه شرکت‌شان را !
طبق یک نظرسنجی مشخص شد دلیل اصلی ترک کار ۵۰٪ از کارمندان، یک مسئول، مافوق، سوپروایزر یا مدیر بد است که این آمار گاهی تا ۷۵٪ هم می‌رسد! فارغ‌ از اینکه کارمندان چقدر به کارشان و به شرکتی که در آن کار می‌کنند علاقه داشته باشند، چنانچه آن‌ها تجربهٔ تعامل با مدیری خوب نداشته باشند، شرکت خود را -علیرغم میل باطنی‌شان- ترک خواهند کرد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از جاب ویژن طبق یک نظرسنجی که توسط مؤسسهٔ Gallup از بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ کارمند صورت گرفت مشخص شد که دلیل اصلی ترک کار ۵۰٪ از کارمندان، یک مسئول، مافوق، سوپروایزر یا مدیر بد است که این آمار گاهی تا ۷۵٪ هم می‌رسد! فارغ‌ از اینکه کارمندان چقدر به کارشان و به شرکتی که در آن کار می‌کنند علاقه داشته باشند، چنانچه آن‌ها تجربهٔ تعامل با مدیری خوب نداشته باشند، شرکت خود را -علیرغم میل باطنی‌شان- ترک خواهند کرد تا جایی که می‌شود گفت آدم‌ها شرکت‌شان را ترک نمی‌کنند بلکه مدیران خود را ترک می‌کنند!

در ادامه به برخی از رفتارهای مدیران که باعث ترک کارمندان می‌شود اشاره می‌کنیم.

مدیران که فکر می‌کنند مرکز عالم هستند

برخی مدیران هستند که فکر می‌کنند کانون موفقیت شرکت می‌باشند؛ از خصیصه‌های بارز این دست مدیران این است که خیلی علاقه‌ای به بازخورد گرفتن از زیردستان خود ندارند، آن‌ها را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نمی‌دهند و در یک کلام به حرف کسی گوش نمی‌دهند.

دیده نشدن کار کارمند توسط مدیر

یک کارمند دوست دارد تا کار خوبش توسط مدیر دیده شود و در غیر این صورت وی به مرور زمان انگیزهٔ کاری خود را از دست خواهد داد. برخی مدیران نه تنها نقاط مثبت کاری پرسنل خود را نمی‌بینند، بلکه دائماً کمی‌ و کاستی‌های کارمند را به وی گوشزد می‌کنند تا اعتماد به نفس وی بالا نرود و تقاضای حقوق بیشتر نکند. چنین مسئله‌ای به مرور زمان عزت نفس اعضاء را کاهش می‌دهد و در نتیجه انگیزهٔ کاری فرد به طرز قابل‌توجهی پایین می‌آید و این می‌شود که تصمیم به ترک شغل خود می‌گیرد.

کار بیش از اندازه

هیچ چیز بدتر از کار کشیدن بی‌اندازه، کارمندان خوب را فراری نمی‌دهد. مطمئناً برای هر مدیری وسوسه انگیز خواهد بود تا کارمندان خوبش تلاش زیادی داشته باشند و به همین دلیل است که اغلب مدیران، دائما در این تله می‌افتند. ساعت کاری زیاد برای کارمندان شایسته یک امر پیچیده است زیرا سبب می شود آن‌ها احساس کنند بخاطر عملکرد خوبشان تنبیه می‌شوند. اگر مدیری قصد داشته باشد حجم کار انجام شده توسط کارمندان را افزایش دهد، بهتر است موقعیت مناسبی را در شرکت برای آنان فراهم کند. و همچنین باید به یاد داشته باشد که همواره کارمندان باهوش، توانایی انجام کار بیشتری را دارند اما اگر زیر فشار کاری طاقت فرسایی قرار گیرند، دیگر نمی توانند تحمّل کنند. ترفیع، تشویق و تغییر سمت سازمانی، از جمله راهکارهای قابل قبول برای افزایش دادن حجم کاری کارمندان است.

اهمیت ندادن به کارمندان

بیشتر از نصف افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند، به دلیل رابطه‌ای که با رئیس خود دارند این کار را می‌کنند. شرکت‌های باهوش مطمئن می‌شوند که مدیرانشان می‌دانند چگونه با انسان‌های بزرگ رفتار حرفه‌ای متعادلی داشته باشند. این‌ها رئیسانی هستند که موفقیت کارکنانشان را جشن می‌گیرند، با آنهایی که روزهای سختی را می گذرانند همدردی می کنند. روسایی که واقعا مراقب کارمندان خود نباشند نرخ خروج کارکنان از شرکت آنها بالا خواهد بود. غیر ممکن است برای کسی بیشتر از هشت ساعت در روز کار کرد که در حالی بجز سود تولید چیز دیگری برایشان مهم نیست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7928

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.