9

تغییر روش تبلیغات بانک‌ها با ورود بانکداری دیجیتال

  • کد خبر : 7206
تغییر روش تبلیغات بانک‌ها با ورود بانکداری دیجیتال
در دنیای کنونی دیگر کمتر جایی را می‌توان یافت که اثری از تبلیغات تجاری یک شرکت یا یک محصول به چشم نخورد. امروز تبلیغات از مهم‌ترین چیزهایی است که در دنیای ما وجود دارد. تبلیغات کمک می‌کند تا مصرف‌کنندگان از محصولات و خدمات موردنیاز و جدید موجود در بازار مطلع شوند.

به گزارش ما آنلاین، نکته‌ای که در این میان از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است، این است که ما به‌عنوان یک بانک چرا باید تبلیغ کنیم؟ و چگونه تبلیغ کنیم تا در فضای تبلیغات‌زدۀ کنونی، ضمن رساندن پیام خود به مخاطبان، از آزرده‌سازی آن‌ها در برخورد با انبوهی از پیام‌ها که به صورت‌های مختلف و از طریق رسانه‌های گوناگون به آن‌ها می‌رسد، جلوگیری کنیم.
اما، پیش از اینکه سؤالات بالا را پاسخ بدهیم، باید به چند نکته در خصوص کمپین‌های تبلیغاتی و میزان اثرگذاری آن‌ها در معرفی خدمات بانکی بپردازیم. در سال‌های اخیر رقابت بین بانک‌ها سبب شده است قیمت تبلیغات در برخی از رسانه‌های دیداری، شنیداری، محیطی و… افزایش یابد، به‌واقع حضور تبلیغاتی بانک‌ها بیشتر از آنکه به جلب اعتماد مردم و مشتریان‌شان کمک کرده باشد، شبکۀ تأمین رسانه در کشور را ثروتمند کرده است.
به نظر می‌رسد این مهم و ظهور شبکه‌های اجتماعی و اطلاع مردم از هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی این سؤال را برای مشتریان به وجود آورده است که چرا بانک‌ها این هزینۀ هنگفت را صرف تبلیغات برند یا محصول می‌کنند؟ مخاطب باهوش امروز انتظار دارد شاهد تبلیغاتی واقعی، تأثیرگذار، هدفمند و با اعلام هزینه‌ای شفاف باشد. اینجاست که حلقۀ مفقودۀ تبلیغات، یعنی توجه به خواست مشتری، خود را نمایان می‌سازد.
شاید بازگو کردن این نکته که در ادامه بدان می‌پردازیم کمک کند تا موضوع شفاف‌تر شود. در بانکداری امروز صحبت از بانکداری آنلاین و دیجیتال مطرح است. بانک‌ها به دنبال ارتقای تجربۀ مشتری از دریافت خدمات بانکی هستند و گاهی به این نکته توجه نمی‌کنند که تبلیغات در حقیقت بخشی از تجربۀ مشتری است که می‌تواند فرایند ارتباط مشتری با بانک را تسهیل و این ارتباط را تقویت کند.
تبلیغات را باید اولین تجربۀ مشتری در برخورد با محصول یا سازمان و شرکت دانست. اینجاست که شناخت مخاطب و هدف از تبلیغات به‌عنوان یک اصل خود را نشان می‌دهد. بنابراین، روابط‌عمومی‌ها و بخش‌هایی که نگارش کمپین‌های تبلیغاتی را پیگیری می‌کنند باید به تجربۀ مشتری به‌عنوان یک اصل توجه کنند و از انتخاب رسانۀ مناسب برای انتقال صحیح این تجربه آگاه باشند.
استفاده از راه‌های تبلیغاتی خلاق، تبلیغات تعاملی و روش‌های نوین تبلیغاتی که همراه با مشاوره است می‌تواند ضمن کاستن از آزار تبلیغات صرف، تبلیغات را به تجربه‌ای خوشایند برای مشتریان تبدیل کند.
فضای دیجیتال امروز تفکر نو می‌خواهد؛ برندها باید بتوانند در تلفیق این فضا با کمپین‌های تبلیغاتی، ضمن جلب اعتماد مشتریان در اولین برخورد، این اعتماد را با شفافیت در عرضۀ محصول و خدمت به سمت‌وسوی وفاداری مشتریان سوق دهند.
از کمپین‌های تبلیغاتی برای هر محصول و خدماتی استفاده می‌شود. کمپین‌های تبلیغاتی حالت‌های مختلفی به خود می‌گیرند، اکنون به‌صورت آنلاین یا آفلاین در کشورمان اجرا می‌شوند و از رسانه‌های مختلفی استفاده می‌کنند یا حتی از تبلیغات محیطی بهره می‌برند، اما در هر صورت هدف از راه‌اندازی کمپین تبلیغاتی رساندن پیام برند به مخاطبان است، نکته‌ای مهم که شاید در عرصۀ فناوری‌های نوین باید محور برنامه‌ریزی‌ها در این خصوص باشد.
بانکداری دیجیتال به‌زودی سبک تبلیغات در بانک‌ها را تغییر خواهد داد. شاید در آینده‌ای نزدیک اگر تبلیغی تلویزیونی یا رادیویی از بانک ببینید با تعجب علت آن را از خود سؤال کنید و با خود بگویید آیا جای تبلیغات بانک اینجاست؟

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7206
  • نویسنده : سید محمدحسین استاد
  • منبع : ماهنامه مدیریت ارتباطات

ثبت دیدگاه