12

برخی کاربردهای گرافیک اطلاع‌رسان عکس

  • کد خبر : 3098
برخی کاربردهای گرافیک اطلاع‌رسان عکس
به طور معمول گرافیک اطلاع‌رسان از نمودارهاى گرافیکى و دیاگرام تشکیل شده‌اند که گاه در تکمیل عناصر خود از عکس نیز بهره مى گیرند. در عین حال در نگاه خلاقانه طراحان این حوزه مى توان به نمونه آثارى اشاره کرد که اساس کار خود را در ارائه اطلاعات آمارى بر عکاسى قرار داده اند. در آثار خلق شده در این حوزه، عکس از نقش محورى در ارائه اطلاعات و آمار برخوردار است و به نوعى خود به زبان بیان اطلاعات تبدیل مى شود.

به گزارش ما آنلاین، از اولین نمونه ها در این حوزه، گرافیک اطلاع رسان معروف “نان” است که در سال ١٩٩٧ توسط “جیمى_سرا” در زمان حضورش در بخش گرافیک_اطلاع_رسان روزنامه آرژانتینى کلارین طراحى شده است. در این گرافیک اطلاع رسان به کمک قطعات مختلف نان تلاش شده تا درصد جمعیتى که مقیاس هاى مختلف از دستمزد در آرژانتین را دریافت مى کنند، نشان دهد. در گرافیک مذکور، ۴٢.۶ درصد جمعیت، کمتر از ۵٠٠ پزوز در هر ماه دستمزد مى گیرند که این بخش با خرده هاى بسیار ریز نان، عکاسى شده است.

 

پیتر_اورانتاف از جمله طراحان مطرح دانمارکى در حوزه #گرافیک_اطلاع_رسان، در آخرین پروژه خود از عکس ها به جاى نمودارهاى گرافیکى استفاده کرد. این طراح دانمارکى به یارى عکاسى هر عکس را در یک گراف یا چارت قرار داده است. براى مثال اورانتاف در گرافیک اطلاع رسان دانمارکى هاى مخالف استفاده از صلیب به عنوان زیورآلات از رنگ مهره هاى روى گردنبند براى نشانه گذارى و نشان دادن آمارهاى مختلف بهره گرفته و پس از عکاسى، آن ها را در گرافیک اطلاع رسان خود مورد استفاده قرار داده است.

گرافیک_اطلاع_رسان دانمارکى هاى مخالف استفاده از #صلیب به جاى زیورآلات

اثرى منتشر شده در گاردین که در آن به ارائه اطلاعاتى درباره میزان مصرف گوشت در کشورهاى مختلف جهان با اتکا به عکاسى اقدام شده است.

 

بر اساس این گرافیک_اطلاع_رسان، وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایى در انگلستان، سالانه آمار دقیقى درباره مصرف غذاى هر خانواده منتشر مى کند. حقایق جالبى در این آمار وجود دارد. براى مثال هر خانواده انگلیسى در هفته ٨ گرم کباب تز رستوران خریدارى کرده یا آمریکا در سال ٢٠٠٧ عنوان دارنده بیشترین تعداد گوشتخواران با مصرف ١٢٧ کیلوگرم براى هر نفر را از آن خود کرده است.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=3098

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.