12
بیست و نهمین همایش ملی بیمه برگزار شد

وزیر اقتصاد: عقب‌ماندگی‌های بیمه‌ای باید جبران شود

  • کد خبر : 7547
وزیر اقتصاد: عقب‌ماندگی‌های بیمه‌ای باید جبران شود
بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین المللی بیمه و توسعه "توسعه دانش بنیان صنعت بیمه" یکشنبه ۱۳ آذرماه در سالن همایش برج میلاد برگزار شد.

به گزارش ما آنلاین، در ابتدای مراسم، یعقوب محمودیان دبیر علمی همایش‌ و معاون پروهشی پژوهشکده بیمه گزارشی از بخش علمی همایش ارائه کرد و گفت: در این دوره همایش که به صورت بین‌المللی برگزار شد، تلاش شد تا از آخرین دستاوردهای صنعت بیمه و محصول تکافل‌ در همایش بهره ببریم. نامگذاری جامع و مانع با توجه به نام‌هایی که در دوره‌های گذشته انتخاب شده بود اگر مهمی بود از طرف دیگر دانش بنیان شدن صنعت بیمه امری ضروری است و باید بر آن تاکید می‌شد.

او ادامه داد: شش مقاله برتر در نشریات داخلی پذیرفته خواهند شد. امسال ۳۳۰ مقاله دریافت شد و بیش از ۷۰درصد آنها از بین فعالان بیمه واصل شده است و این یعنی شاهد علوم کاربردی و اجرایی بودیم. بنابر این در برگزاری کارگاه‌ها تلاش شد تا از بحث‌های نظری فاصله بگیریم و به موضوعات کاربردی بپردازیم. انتخاب کتاب سال نیز فعالیت دیگر این همایش در بخش علمی بود.

سیدمحمد کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران ایران با اشاره به شرایط روز جامعه، تحریم‌ها و وضعیت اقتصادی بیان کرد: اعداد و ارقامی‌ مانند ۱۷۰هزار میلیاردتومان در اقتصاد کلان و ملی جای دارد که حاصل تلاش فعالان صنعت بیمه است. در راستای این استراتژی بزرگ به سرمایه انسانی و مدیریت ریسک نیاز است. رشد ۴۵درصدی در شرایط تورمی اقدامی فوق العاده است به همین جهت باید در انتخاب و تبیین آن نخبه‌گزینی کرد، آموزش را جدی گرفت و برای نیروی انسانی ایجاد انگیزه کرد.

وی همچنین گفت: متاسفانه برای جایگزینی مدیران و نیروهایی که امروز حضور دارند کار جدی‌ای نکرده‌ایم و باید برای آن اقدام کرد. ریسک هدفمند در فرهنگ بیمه یعنی کمک به همدیگر و ایجاد فضای اتکایی. با هماهنگی نهاد ناظر باید بودجه‌ای ویژه برای آموزش اختصاص داده شود‌. دیجیتال‌سازی و استفاده از فناوری‌های نوین و متنوع سازی در پرداخت‌ها در صنعت بیمه باید صورت بگیرد.

کریمی در پایان صحبت‌های خود به موضوعاتی که باید مورد توجه دولت و نهادهای بالادستی قرار بگیرد، پرداخت.

در ادامه مراسم، پیامی ویدئویی احسان خاندوزی‌ وزیر اقتصاد برای گرامیداشت روز بیمه به نمایش درآمد.

سید احسان خاندوزی در بیست و نهمین همایش ملی و دهمین همایش بین‌المللی بیمه و توسعه به مناسبت روز ملی صنعت در پیام ویدئویی اظهار داشت: در اقتصاد دانش بنیان تنها تکنولوژی سخت افزاری مدنظر نیست و در این نظام دسترسی به رقابت پذیر بودن محصولات و خدمات اهمیت بسزایی دارد و به اقتصاد کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: یکی از جهت‌گیری‌های عمده صنعت بیمه این است که خود را برای تحول دانش بنیان آماده کند.

خاندوزی گفت: کروکی آنلاین، پرداخت آنلاین خسارت‌ها، اتصال برخط دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط با بحث بیمه با یکدیگر از جمله اقدامات برای ایجاد تحول دیجیتال است که در تحقق این برنامه‌ها عقب ماندگی قابل توجهی وجود دارد و این اقدامات باید متناسب و هم‌جهت با مطالبات به حق سیاست‌گذاران و اسناد بالادستی اجرا شود تا بخشی از عقب‌ماندگی‌های بیمه‌ای جبران شود.

مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سخنران دیگر این مراسم بود.

او در صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های بیمه مرکزی پرداخت و گفت: بیمه همچنان‌که باعث بهبود فضای کسب و کار می‌شود یکی از پیچیده ترین محصولات بشری است و این صنعت به شکل خدمت و محصول ارائه می‌شود. درصد پیچیدگی یک محصول بیمه‌ای چالش فروش و ارائه آن است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به ارایه آمارهای حق بیمه در طول سال و مقایسه آن با سال‌های گذشته پرداخت.

رئیس کل بیمه مرکزی به راه‌اندازی نظام تکافل در کشور هم اشاره کرد و سپس بر اجرای مکرر برنامه‌های کوتاه مدت و پروژه‌ها در حوزه دانش بنیان تاکید کرد و گفت: شناخت کامل صنعت بیمه در کنار گسترش آن می‌تواند بازار بیمه را به نفع مردم تغییر دهد. رشد کسب و کارهای فناوری محور در کوتاه‌ترین زمان باید رخ دهد. برای بقا در دنیای دیجیتال باید نوآور بود‌.

تقدیر از پیشکسوتان صنعت بیمه بخش دیگر این مراسم بود که با حضور سید عباس حسینی، معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، سیدمحمدحسین قریشی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدمهدی عسگری رئیس پژوهشکده بیمه برگزار شد و از معصوم ضمیری کارآفرین و موسس شرکت بیمه پاسارگارد، سیدجواد سهامیان مقدم رئیس هیئت مدیره بیمه تعاون، لطف‌الله نکویی دستجردی مدیرعامل بیمه آسماری، حسین کریم‌خان زند مدیرعامل بیمه نوین تقدیر شد.

محمدزبیر‌ مُقال رئیس مرکز بانکداری و اقتصاد اسلامی امارات متحده عربی و رئیس شورای پژوهشی حلال لاهور پاکستان از کشور امارات متحده عربی به ارائه مقاله ای درباره نقش تکافل در توسعه دانش بنیان صنعت بیمه به زبان انگلیسی پرداخت.

قاضی مرتضی علی حقوقدان و معاون موسسه بیمه چارتر لندن، مدیرکل موسسه توسعه حرفه‌ای بنگلادش و مدیرکل شرکت بیمه زندگی اسلامی از کشور بنگلادش با مقاله‌ای با عنوان توسعه محصول دانش‌بنیان بیمه و راه‌حل‌ها(تجربیات بنگلادش) به زبان انگلیسی پرداخت.

برگزاری نمایشگاهی از فناوری‌های حوزه صنعت بیمه دانش بنیان از بخش‌های جنبی این همایش بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7547

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.