11

برای معرفی برندتان از نوروزگاه غافل نشوید

  • کد خبر : 8193
برای معرفی برندتان از نوروزگاه غافل نشوید
عید نوروز بهترین فرصت برای کمپین‌های تبلیغاتی و معرفی برندها است بنابر این از نقش مهم تبلیغات غافل نشوید مخصوصا اگر رقبای شما در داخل یا خارج از کشور فعال اند.

به گزارش ماآنلاین، علی‌محمد کردنایج، مشاور روابط عمومی‌ و فعال رسانه‌ای در یادداشتی که در اختیار این رسانه قرار داده، درباره اهمیت پرداختن به اسفند با ترنم بهار و عید نوروز بهترین فرصت برای کسب و کارهای تولیدی، خدماتی، صنعتی و… است. صاحبان کسب و کار از این فرصت طلایی برای معرفی محصول و برند خود باید بیشترین بهره را ببرند. ابزارهای مختلف تبلیغات به فراخور نوع کسب و کار می‌تواند در بالا بردن سهم فروش از محصولات و سبقت از رقبا بسیار موثر باشد به طوری که نتیجه تحقیقات بازار در سال‌های گذشته خود موکد این موضوع است. در این یادداشت قصد داریم تا برخی ابزار مفید تبلیغاتی را برای معرفی برند و فروش بهتر معرفی کنیم.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی بیشترین اثر را دارد

با ورود کسب و کارها به دنیای دیجیتال و ارتباط آن با گوشی‌های هوشمند و ارتباط عمیق مردم با موبایل، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام،تلگرام، فیس بوک، اپلیکیشن‌های داخلی و … بازیگر اصلی این روزهای دنیای تبلیغات است. این نوع تبلیغ علاوه بر نرخ تاثیرگذاری بالا، کم هزینه و قابل اندازه گیری است. همچنین با مطالعه دیتا و در صورت کم اثر بودن محتوای تبلیغ می‌توان طرح را عوض کرد. تبلیغات آنلاین هم برای روزهای پایانی سال و هم برای تعطیلات عید نوروز مفید است. غالبا مشتریان در ایام تعطیلات نوروز و در زمان استراحت به سراغ تلفن‌های همراه جادویی خود می‌روند و آنجاست که می‌توانند با محصول و برند شما آشنا شوند. یادتان باشد نرخ تاثیر محتوای ویدیویی بسیار بالاتر از محتوای گرافیکی خواهد بود. یک تحقیق نشان می‌دهد که کسب و کارهایی که محتوای خوبی دارند در تبلیغات آنلاین  تا ۲۴ برابر موفق تر عمل کرده اند حتی اگر از رسانه ی کمتری برای وایرال استفاده کنند.

از تبلیغات محیطی غافل نشویم

تبلیغات آفلاین شامل بیلبورد، استرابورد،استیشن بورد، مترو، لایت باکس و … می‌تواند در نوع خود هنوز هم کارایی داشته باشد گر چه اثرگذاری آن در دنیای تبلیغات امروز هرگز به پای تبلیغات آنلاین نمی‌رسد. اگر چه هزینه بالا، غیر قابل برگشت پذیری محتوا، مشکلات اخذ مجوز و غیر قابل اندازه گیری بودن آن  از معایب تبلیغات آفلاین نسبت به تبلیغات آنلاین است اما در روزهای منتهی به سال و شدت ترافیک در کلان شهر‌ها و از طرفی در ایام نوروز با تغییر موقعیت جغرافیایی و بردن تبلیغات به سمت شهرهای مسافر خیز این نوع تبلیغ اثر گذاری بالایی خواهد داشت.

ایمیل مارکتینگ هنوز هم راه خوبی است

یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغات دیجیتال، ارسال ایمیل برای مشتریان است. جمع آوری دیتا و سطح بندی مشتریان با مدل RFM می‌تواند در ارسال پیام یک برند به مشتریان خود موثر باشد. یک پیام مناسب همراه با یک طرح گرافیکی حاوی پیام هدف احساس خوشایندی برند را می‌تواند در مشتریان شما ایجاد کند. بهتر است در این مدل تبلیغی مشتریان را با اسم کوچک و یا نام کامل مخاطب قرار دهید.

تبلیغات دهان به دهان موثرند

در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی خود، از ریفرال مارکتینگ غافل نشوید. هر کس سفیر برند شما بود و محصول شما را به دیگری معرفی کرد بطوریکه به مشتریان جدید شما اضافه گردد به او جایزه بدهید، همچینین به بعدی و بعدی. در این چرخه هر مشتری یک سفیر ارزان  قیمت برند شما خواهد بود.

هدیه تبلیغاتی بدهید

از اینکه یک مشتری برند شما را برای خرید انتخاب کرده باید به عنوان یک فرصت برای تبدیل به مشتری وفادار از آن استفاده کنید. تفاوت انتخاب برند شما نسبت به سایر برند‌ها باید برای مشتری ملموس باشد. تخفیف، بن هدیه یا گیفت با ارزش می‌تواند همیشه برند شما را درذهن مشتری زنده نگه دارد و از آن به نیکی یاد کند.

 از گوگل ادز استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در سئو و تبلیغات گوگل بسیار موثر است. فرض کنید شما یک بنگاه خدماتی هستید، در عید مشتریان به دنبال سرچ خدمات نطافتی هستند. تبلیغات گوگل‌اَدز(Google ADS) می‌تواند شما را در صفحه سرچ بالا نگه دارد و بدین ترتیب گوی رقابت را از رقیبان خود بربایید.

رپورتاژ آگهی داشته باشید

این را می‌دانیم که در صفحه اصلی سایت‌ها بنرها کمتر به چشم می‌آیند. تبلیغات همسان و بک لینکی می‌تواند به معرفی برند شما کمک کند. در واقع لینک تبلیغاتی کاملا در یک محتوای متنی مشخص خواهد بود بطوریکه سرچ صفحه وب سایت شما را بالا می‌برد.

تبلیغات کلیکی را ترجیح دهید

در ایام عید مشتریان زیاد به وب سایت‌ها مراجعه می‌کنند و از همین رو تبلیغات کلیکی می‌تواند در معرفی محصول و برند شما مفید باشد. یک تحقیق نشان داده است که ۸ تا ۹ درصد مشتریان پس از کلیک بر روی بنر  نسبت به خرید محصول  یا معرفی برند به دیگران اقدام می‌کنند.

پوش نوتیفیکیشن بفرستید

یکی از ابزار‌های تبلیغات دیجیتال پوش نوتیفیکیشن است چیزی شبیه پیامک که مقرون به صرفه‌تر است و قدرت ارسال عکس را علاوه بر محتوای متنی دارد. محدودیت کاراکتر ندارید و مخاطب بیشتری را درگیر می‌کنید.

کلام آخر

از نقش مهم تبلیغات غافل نشوید مخصوصا اگر رقبای شما در داخل و یا خارج فعالند. به طور مثال دو برند گردشگری را در نظر بگیرید یکی نوپا و دیگری با قدمت زیاد. قطعا برند گردشگری قدیمی‌شاید نیاز به تبلیغات کمتری داشته باشد اما از آنجاییکه برند نوپا با فشار حداکثری و با ابزارهای مختلف تبلیغ می‌نماید، برند قدیمی مجبور به تبلیغ خواهد بود تا اولا سهم بازار خود را حفظ نماید و ثانیا بازار را از دست ندهد.

در مثالی دیگر در یک تحقیق برند معروفی که از نام آن پرهیز می‌کنم برای مدت یکسال تبلیغات خود را قطع کرد و پس از مطالعه بازار خود با کاهش ۱۶ درصدی فروش روبه رو شد. یعنی اگر این برند ۵ سال دست از تبلیغات بکشد سهم ۸۵ درصدی بازار را از دست خواهد داد، پس علاوه بر داشتن محصول با کیفیت، در تولید محتوای مناسب کوشا باشید تا برند خود را بهتر به دیگران معرفی نمایید. احساسات مشتریان را برانگیخته کنید بهار فصل زیبایی‌ها و  فصل زنده شدن است. پیام خود را با الهام از طبیعت و المان‌های نوروز به مخاطب برسانید و حس خوشایند برندتان را در مشتریان ایجاد کنید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=8193

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.