12
در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک بررسی می‌شود:

چگونه هوش مصنوعی ساختار روابط عمومی و ارتباطات را متحول می‌سازد؟

  • کد خبر : 7799
چگونه هوش مصنوعی ساختار روابط عمومی و ارتباطات را متحول می‌سازد؟
مینا نظری نویسنده، پژوهشگر و فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارائه مقاله‌ای با محوریت موضوعی هوش مصنوعی و تحولاتی که در حوزه روابط عمومی ایجاد می‌کند، خواهد پرداخت.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از دبیرخانه کنفرانس روابط عمومی، این ارائه با عنوان «چگونه هوش مصنوعی ساختار روابط عمومی و ارتباطات را متحول می‌سازد؟» که توسط مینا نظری در پانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک انجام خواهد شد، گزارشی حاصل از تحقیقات دانشگاه‌هادرزفیلدز است که ۱۷محقق و متخصص روابط عمومی مهارت‌های مورد استفاده در روابط عمومی را استخراج کردند. بر اساس این گزارش ۵۲ مهارت برای روابط عمومی ثبت شد.

این مقاله با ارائه یک پیش‌بینی به این نتیجه رسیده که برای سال ۲۰۲۳ بیش از نیمی از فعالیت‌ها و مهارت‌های روابط عمومی بر پایه هوش مصنوعی و فناوری خواهد بود. همه ابزارهای هوش مصنوعی از فناوری استفاده می‌کنند اما با این وجود همه فناوری‌ها هوش مصنوعی نیستند.

در ادامه خلاصه‌ای از این مقاله آورده شده است:

پیشرفت سریع هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا، تحلیل و نظارت در حال پیشروی است، به زودی ربات‌ها تاکتیک‌ها را در اختیار خواهند گرفت، انیستیتو رسمی روابط عمومیCIPR در سال ۲۰۱۸  گزارشی که حاصل تحقیقات دانشگاه‌ هادرزفیلدز بود ارائه  داد، ۱۷ محقق و متخصص روابط عمومی مهارت‌های مورد استفاده در روابط عمومی را استخراج کردند. بر اساس این گزارش ۵۲ مهارت برای روابط عمومی ثبت شد.

هوش مصنوعی، برای توصیف فناوری که با مردم ارتباط برقرار می‌کند، به یک اصطلاح رایج تبدیل شده است یا خصوصیات انسانی را نشان می‌دهد. پنل #AIinPR هوش مصنوعی را به عنوان یک کاربرد پیچیده تعریف می‌کند فناوری که به موجب آن یک ماشین عملکردهای شناختی انسان را نشان می‌دهد مانند یادگیری، تجزیه و تحلیل و حل مسئله و…. . هوش مصنوعی می‌تواند فوق العاده مفید واقع شود، اما اگر بدون تکمیل آگاهی انسان استفاده شود، می‌تواند مضر باشد.

با وجود پیشرفت فناوری در عصر کنونی ما به انسان‌هایی نیاز داریم که خلاقانه و انتزاعی در مورد آن فکر کنند و این نگرانی که هوش مصنوعی جایگزین متخصصین روابط عمومی خواهند شد عبث و بیهوده است. حرفه روابط عمومی باید ادامه پیدا کند ولی این مستلزم کسب دانش، آگاهی و تجربه استفاده از این فناوری‌هاست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7799

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.