آیا تابهحال برای شما اتفاق افتاده است که پستی روی شبکههای اجتماعی را چک کنید و یا لینکی از نتایج جستوجوی خود در گوگل را باز کنید و متوجه شوید این پست یا مقاله در وبسایت صرفاً یک تبلیغ بوده است؟ امروزه بیشتر از هر زمان دیگری تبلیغات میتوانند کاملاً محتوایی، مربوط به شما و هدفدار باشند. به زبان دیگر امروزه تبلیغات خودشان نوعی محتوا هستند.
در این مقاله آشنایی با رپورتاژ آنلاین میخواهیم با تمام مسائل مربوط به فروش رپورتاژ، مزایای رپورتاژ و … آشنا شویم.
موتورهای جستجو بسیار مهم
93 درصد تمام فعالیتهای کاربران در اینترنت با موتورهای جستوجو شروع میشود. با استناد به همین آمار میتوانید به اهمیت رپورتاژ خوب پی ببرید. راههای زیادی برای اینکه کسبوکار خود را بهصورت استراتژیک تبلیغ کنید وجود دارد. همیشه باید از خود بپرسید که من برای چه جمعیت و جامعهای تبلیغ میکنم. یا بپرسید چطور باید محصول را جلوی چشم مخاطب مدنظر خودم قرار دهم.
رپورتاژ آنلاین
رپورتاژ آنلاین یکی از قویترین و کارآمدترین نوع تبلیغات در دنیای امروز است. در حقیقت طبق تجربه ما بهترین تاکتیک تبلیغاتی که با کمترین هزینه بیشتر بازخورد را دارد همین جستجوهای ساده کاربران در موتور جستجو است. به همین دلیل خرید رپورتاژ آگهی از خرید تبلیغات بهصورت بنر و … در سایتهای مختلف مقرونبهصرفهتر است.
باتوجهبه همین موضوع اینکه هنوز برخی از بازاریابهای دیجیتال در عین آشنایی با رپورتاژ آنلاین از این تکنیک استفاده نمیکنند یا بهصورت خیلی کم همراه با دیگر تکنیکهای تبلیغات از آن استفاده میکند جای تعجب دارد. شاید یکی از دلایل کمتر استفاده شدن رپورتاژها این باشد که چون آنها بسیار ساده هستند توجه بازاریابها را جلب نمیکنند.
رپورتاژ آنلاین در حقیقت هیچچیز فراتر از یک مقاله که بادقت درمورد کالا یا خدمات شما نوشته شده نیست. این نوشتهها معمولاً تعدادی عکس دارند و یک لینک به وبسایت شما در جایی از مقاله قرار داده شده است. اما فریب سادگی آنها را نخورید چون رپورتاژ آنلاین برای جذب مخاطب بهترین گزینه است. رپورتاژ آنلاین در عین سادگی خود کارآمدترین روش تبلیغات هستند.
مزایای رپورتاژ آگهی
رپورتاژها با اینکه بهعنوان تبلیغات به کاربر نمایش داده میشود به دلیل شباهتشان به دیگر مقالات وبسایت بسیار کارآمد هستند. برخورد کاربر یا اینگونه محتوا و محتوای دیگر تقریبا یکی است. رپورتاژ یک پیام و اطلاعات را در روشی نامحسوس به خورد کاربر میدهد و نویسنده متن را طوری مینویسد که برای عموم ساده، قابلفهم و مختصر باشد.
البته نحوه ارائه رپورتاژ بسیار مهم است. ارائه رپورتاژ آگهی باید اطلاعاتی عمیق از یک سرویس یا خدمات در خود داشته باشد. دلیل این امر این است که خواننده آن رپورتاژ پس از به اتمام رساندن متن اطلاعاتی را کسب کرده باشد گرچه کل مطلب در اصل یک تبلیغ بوده است. در حقیقت این تنها تفاوت رپورتاژ آنلاین با دیگر انواع تبلیغات است؛ داشتن مطالب مفید برای خواننده مطلب.
در دنیای دیجیتالی امروزی، رپورتاژ آنلاین بخشی از استراتژی بازاریابی بامحتوا است. ذات این نوع تبلیغات به کاربر این آرامش خاطر را میدهد که تبلیغ آنها را مجبور نکرده است چیزی را بخرند بلکه در حال ارائه اطلاعاتی است که تصمیمگیری کاربر را آسانتر میکند.
انواع رپورتاژ آگهی
در ادامه لیست آشنایی با رپورتاژ آنلاین به بررسی انواع مختلف رپورتاژ آگهیهای قابلارائه در دنیای آنلاین امروزی میپردازیم. توجه داشته باشید که ارائهدهندههای رپورتاژ آنلاین فروش رپورتاژ با تخفیفهای ویژه بهصورت تخفیفات گروهی را برای خدمات خود ارائه میکنند.
- رپورتاژ کالا: این شاید محبوبترین نوع رپورتاژ باشد که احتمالاً اکثر خوانندگان این مقاله با آن برخورد داشتهاند. این نوع از رپورتاژ اطلاعاتی کالایی بهخصوصی را ارائه میدهد. این اطلاعات شامل کیفیت، بازار و یا مقایسه آن با محصولات رقبا خواهد بود.
- خدمات: مشابه قبلی با این تفاوت که در این یکی صرفاً یکی از خدمات سفارشدهنده رپورتاژ معرفی و مقایسه میشود.
- رپورتاژ شرکتهای بزرگ: نوع دیگری از انواع رپورتاژ وجود دارد که صرفا به معرفی یک شرکت میپردازد. این مقالات فعالیتهای شرکتهای موجود را تشریح میکنند. بهعنوانمثال اعمال خیریه این شرکت در ماه گذشته را در قالب یک خبر ارائه میدهد.
نکاتی که در رپورتاژ آگهی باید مدنظر قرارداد
در ادامه مقاله آشنایی با رپورتاژ آنلاین به بررسی نکاتی میپردازیم که در هنگام نوشتن و سفارش رپورتاژ آگهی باید در نظر داشت.
طولانی شدن مقاله باعث عدم موفقیت رپورتاژ میشود
به طول مقاله محتوا دقت کنید
زمانی که رپورتاژها در نشریههای چاپی منتشر میشد، طولانی بودن مقاله صرفا باعث گران شدن سفارش میشد. در دوران دیجیتالی اما طولانی شدن مقاله باعث پرت شدن حواس خواننده مقاله و عدم موفقیت رپورتاژ میشود. در هنگام نوشتن رپورتاژ به این موضوع دقت کنید که کاربران امروزی بازه توجه پایینی دارند.
نشریه را بادقت و وسواس انتخاب کنید
اگر بهترین رپورتاژ را بنویسید اما آن را در وبسایت یا شبکه اجتماعی نشر دهید که کاربر موردنظر شما آن را نبیند آن رپورتاژ شکستخورده است. شما در هنگام انتشار رپورتاژ باید پرسونای مخاطب را در نظر بگیرید و رپورتاژ را در پلتفرمی نشر دهید که میدانید به دست مخاطب میرسد.
نتیجهگیری
رپورتاژ آگهی نوعی تبلیغ است که بهصورت سنتی در نشریهها، روزنامهها و دیگر نشریات چاپی منتشر میشد. امروزه نوع دیگری از رپورتاژ آگهی بروز کرده که به آن رپورتاژ آنلاین میگویند. اینگونه رپورتاژ در وبسایتها و شبکههای اجتماعی منتشر میشوند. در مقاله آشنایی با رپورتاژ آنلاین بهصورت مختصر با اینگونه رپورتاژ آشنا شدیم.
این نوع تبلیغات شامل تبلیغات محصول، خدمات، شرکتها است. ذات این نوع تبلیغات به کاربر این آرامش خاطر را میدهد که تبلیغ آنها را مجبور نکرده است چیزی را بخرند. این مدل از تبلیغات بلکه در حال ارائه اطلاعاتی است که تصمیمگیری کاربر را آسانتر میکند و همین دلیل محبوبیت این نوع تبلیغ است.
خدمات قابلارائه ما
ما در رپورتاژ آنلاین به آدرس اینترنتی reportazh.online انواع مختلف رپورتاژ آنلاین را برای کسبوکار شما ارائه میدهیم. خدمات ما شامل فروش رپورتاژ با تضمین و گارانتی، پشتیبانی 24 ساعته با امکانات تجزیهوتحلیل دامنه، عمر دامنه، نمودار تغییرات دامین اتوریتی رسانه های انتشار دهنده است. همچنین بررسی سایتها بر اساس دامین اتوریتی moz و Semrush اتوریتی، رتبه الکسا و سیملاروب و اسپم اسکور از دیگر خدمات است. در صورت خرید گروهی این خدمات شامل تخفیف نیز خواهند بود.
انتهای پیام