1

دکتر هادی خانیکی؛ استاد علوم ارتباطات و رسانه پژوه شایسته

  • کد خبر : 9453
دکتر هادی خانیکی؛ استاد علوم ارتباطات و رسانه پژوه شایسته
به‌مناسبت برگزاری مراسم تقدیر از بیش از ۳۰سال‌ خدمات علمی و عملی دکتر هادی خانیکی در شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، دکتر غلامرضا آذری، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در پیامی به بیان برخی از خصوصیات علمی و اخلاقی ایشان پرداخته‌اند.

دکتر هادی خانیکی؛ یکی از چهره‌های سرشناس وخدمت‌گزار علوم ارتباطات اجتماعی ایران است. استادی خوش خُلق و فروتن. در مدارا، تساهل و تسامح بین استادان، همکاران و شاگردان زبانزد و در صبر، بردباری و وقار شخصیتی کم‌نظیر. طی سال‌های متمادی که با او افتخار همکاری دارم رابطه‌ای عمیق، عاطفی و صمیمی با من دارند و هماره شاهد بوده‌ام که با تواضع و افتادگی خود راه ارتباط با علم و آگاهی را اعتلا بخشیده‌اند. از امام صادق علیه السلام نقل شده که امیرمؤمنان علیه السلام فرمودند: «دانشمندان واقعی سه ویژگی دارند: دانش و بینش، حلم و بردباری، آرامش و وقار». کسانی که عقل و خِرد وزینی دارند، قدرت مهار نفس آنان در ارتباط با دیگران زیادتر است. دکتر خانیکی، نمونه بارز این ویژگی‌ها است. می‌دانیم که از دیدگاه ارتباطات میان فردی، به‌ویژه رابطه‌های دوستانه، وقتی بین دو انسان رابطه آگاهانه، خالصانه و صمیمی وجود داشته باشد، خود به خود «اتحادی واقعی» بین‌شان به وجود خواهد آمد؛ چه نزدیکی و صمیمیت، بسیاری از سختی‌ها و خستگی‌ها را از بین می‌برد. به یقین، دکتر خانیکی، طی این سال‌ها استاد و پژوهنده‌ای بوده‌اند که با تواضع و اخلاق فروتنانه‌یِ مثال‌زدنی، راه ارتباطی و رسانه‌ای را برای ایجاد این اتحاد به روی شاگردان و همکاران و دوستان گشوده‌اند.
کلیدی‌ترین نشانه استاد نمونه، برخورداری او از وارستگی و حرکت به سوی «انسان شدن» و «انسان‌سازی» است. تنها آموزگارانی در این راه موفق هستند که همه وجودشان سرشار از خدمت به علم و گسترشِ انسانیت باشد. این افراد دلباخته تعلیم و تعلم هستند. برجسته‌ترین انگیزه در آنها، شور و اشتیاقِ به علم و عملِ به آن است. این افراد، از هدایت افراد و «اجتماع علمی» به نوعی مسرت و سرور دست می‌یابند. شور و اشتیاق و رسیدن به این نشانه‌ها، مهم‌ترین و شاخص‌ترین ویژگی دکتر هادی خانیکی است. ایشان به طور جدی درسال‌های اخیر، به شناخت عمیق و معرفتی حاکم بر علوم معاصر دانشگاهی و علوم اجتماعی و انسانی، حوزه‌های میان فرهنگی و تحولِ ساختاری «علم ارتباطات» به ویژه عرصه‌های گسترده «ارتباطات، توسعه و فرهنگ» روی آورده‌اند و همیشه سعی اساسی و وافر در بازبینی تخصصی این حوزه و رشته علمی دارند و در این راه از هیچ تلاشی روی‌گردان نبوده‌اند. برای سربلندی، رشد معنوی و موفقیت این استاد ارجمند بهترین‌ها را از خداوند متعال آرزو دارم.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9453
  • نویسنده : روابط عمومی
  • منبع : دبیرخانه دائمی کنفرانس روابط عمومی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.