9
توسط انتشارات سیمای شرق:

جلد دوم «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» منتشر شد / کتابی درباره لزوم شناخت و پرداختن به ابعاد گوناگون حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات

  • کد خبر : 7945
جلد دوم «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» منتشر شد / کتابی درباره لزوم شناخت و پرداختن به ابعاد گوناگون حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات
جلد دوم کتاب «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» زیرنظر رحمان سعیدی و با همکاری گروهی از دانشجویان علوم ارتباطات دانشگاه سوره توسط انتشارات سیمای شرق منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش ما آنلاین، به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» حاصل فعالیت گروهی و همکاری پیمان باقرپور، مریم‌السادات حسینی، اسماعیل رمضانی، مهدیس علی‌پور، مریم‌سادات میری، مهران یعقوبی از دانشجویان دوره دکتری علوم ارتباطات دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره و زیر نظر رحمان سعیدی استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره آماده شده است.

این کتاب در هفت فصل با عناوین: «فصل اول: بررسی تطبیقی قوانین حاکم بر رسانه‌ها در امارات و ایران، فصل دوم: بررسی تطبیقی قوانین نظارت بر رسانه‌های چین و ایران، فصل سوم: بررسی رژیم‌های حقوقی ناظر بر صنعت رسانه و ارتباطات در کشور سوئیس و مقایسه نسبی با شرایط حاضر در ایران، فصل چهارم: بررسی تطبیقی حقوق مطبوعات عمان و ایران، فصل پنجم: بررسی تطبیقی قوانین حقوقی رسانه‌ها در فرانسه و ایران، فصل ششم: بررسی تطبیقی وضعیت حقوقی رسانه‌ها در مصر و ایران، فصل هفتم: بررسی تطبیقی قانون رادیو و تلویزیون هلند با قوانین متناظر در ایران» تلاش دارد تا از دیدگاه‌های مختلف به موضوع «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» بپردازد.

علاوه بر آن این کتاب توانسته در حوزه ارتباطات قوانین حقوقی ایران را با برخی کشورهای دنیا مورد مقایسه قرار دهد و می‌تواند خواننده را با وضعیت فعلی حقوق ارتباطات در کشورهای چهارگوشه جهان آشنا کند.

یکی از اهداف مطالعه حقوق تطبیقی، شناخت سایر نظام‌های حقوقی و احترام به آنهاست. از طرف دیگر بسیاری از قواعد حقوق بین‌الملل، هویت فرهنگی هر ملت و نظام آن را تحت حمایت قرار می‌دهد. با استفاده از حقوق تطبیقی می‌توان در جهان چند فرهنگی کنونی در جهت «حقوق عام جهانی» یا «حقوق مشترک بشریت» حرکت کرد و به کمک حقوق تطبیقی اختلافات و مشابهت‌های مسائل حقوقی را تعیین و راه‌حل مناسب‌تر و بهتری برای آنها انتخاب کرد.

در بخشی از پیشگفتار این کتاب به قلم رحمان سعیدی آمده است: «… بر اساس داده‌های کارگزاری سیستم دفاعی در سال ۱۹۹۵، در جرائم علیه دولت‌ها حدود ۲۵۰ هزار بار به رایانه‌های وزارت دفاع آمریکا حمله شده است. این کارگزاری پیش‌بینی کرده بود که شمار حملات هر سال دوبرابر شود؛ بنابراین جرائم سایبری تهدیدی جدی علیه امنیت ملی کشورهای مختلف خواهد بود؛ بنابراین ضرورت ایجاب می‌کند که در سطح بین‌المللی، کنترل و نظارت بر این فضا و نیز به حداقل رساندن آسیب‌ها و چالش‌های ناشی از این پدیده شگرف قرن بیست‌ویکم را مورد مطالعه قرار داد تا هم در جهت مقررات‌گذاری و هم شناخت مقررات و قوانین کشورهای مختلف اقدامات لازم به عمل آید. در نتیجه شناخت قوانین در کشورهای مختلف و در ابعاد گوناگون که موضوع مطالعه تطبیقی ارتباطات است، امری جدی و ضروری می‌نماید.

علاوه بر آن به‌منظور تسهیل مبادلات بین‌المللی و تحقق زبان مشترک، حقوقی برای تفاهم بین‌المللی لازم است. از سوی دیگر با توجه به ساختار فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی کشورها، آگاهی از قوانین و مقررات کشورهای مختلف به ما کمک می‌کند روابط بین‌الملل و مناسبات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی خود را با دیگر کشورها تحکیم و تثبیت کنیم. در نهایت استفاده از تجربیات قانون‌گذاری کشورهای دیگر کمک شایان توجهی به ارتقای قانون‌گذاری در کشور می‌کند و سبب دور زدن نقاط ضعف و استفاده از نقاط قوت در این خصوص خواهد شد…»

در کتاب حاضر به‌منظور رعایت حقوق مالکیت فکری افراد نام هر یک از تهیه‌کنندگان در هر یک از مقالات ارائه‌ شده است.

کتاب «حقوق بین‌الملل تطبیقی ارتباطات» در هفت فصل و ۱۷۴ صفحه در قطع رقعی توسط انتشارات سیمای شرق در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۳۵۶۴۳۶ تماس بگیرید یا از طریق سایت دیجی‌کالا آن را تهیه کنید. همچنین این انتشارات به جهت سهولت در دسترسی به آثار این نشر امکان دانلود کتاب‌های خود را به صورت الکترونیکی از پلتفرم‌های کتابخوان فراهم کرده است.

 

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=7945

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.