3

روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی

  • کد خبر : 9089
روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی
مهدی محسنی، کارشناس‌روابط‌عمومی در شماره ۱۶۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات در مطلبی با عنوان «روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی» نگاهی مختصر به تأثیر تحولات فناوری در ارتباطات و روابط عمومی معاصر انداخت.

به گزارش ما آنلاین، مهدی محسنی، کارشناس‌روابط‌عمومی در شماره ۱۶۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات در مطلبی با عنوان «روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی» نگاهی مختصر به تأثیر تحولات فناوری در ارتباطات و روابط عمومی معاصر انداخت. در بخشی از مطلب او چنین آمده است: 

▪️روابط عمومی در دنیای دیجیتال به‌عنوان یک حوزۀ مهم و حیاتی، با تحولات و گسترش روزافزون فناوری، شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است. استفاده از رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌نویسی، پادکست و ویدئوهای آنلاین در روابط عمومی به برندها و سازمان‌ها امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود، تعامل برقرار کنند.

▪️روابط عمومی در عصر دیجیتال و با تأثیر رسانه‌های اجتماعی، به شکل قابل‌ توجهی تغییر کرده است. رسانه‌های اجتماعی به برندها امکان می‌دهند تا با مخاطبان خود ارتباطی مستقیم و دوطرفه برقرار کنند و گفت‌وگویی بین سازمان و مخاطب شکل بگیرد. رسانه‌های اجتماعی فرصتی مناسب را برای انتشار محتوای ارزشمند، آموزشی و کاربرپسند فراهم می‌کنند. همچنین برندها می‌توانند از استراتژی‌های تبلیغاتی هدفمند در این پلتفرم‌ها بهره‌برداری کرده و با استفاده از ابزارهای تحلیلی، میزان اثربخشی کمپین‌های خود را ارزیابی کنند.

▪️روابط عمومی دیجیتال به استراتژی برند یا سازمان برای برقراری ارتباط با مخاطبان در فضای دیجیتال گفته می‌شود. روابط عمومی دیجیتال شامل استفاده از ابزارها و تکنیک‌های مختلفی مانند وب‌سایت، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌ها، وبلاگ‌ها و ویدئوهاست. این روش‌ها به سازمان‌ها برای برقراری ارتباط با مخاطبان، انتشار اطلاعات، جمع‌آوری نظرات و دریافت بازخورد کمک می‌کنند.

▪️با توسعۀ فناوری‌های هوش مصنوعی، امکانات و کاربردهای بیشتری برای بهبود روابط عمومی در دنیای دیجیتال پدیدار خواهند شد. هوش مصنوعی امکان ایجاد سیستم‌های پاسخگویی خودکار را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

▪️این سیستم‌ها می‌توانند به‌صورت خودکار به سؤالات و درخواست‌های پرتکرار مخاطبان پاسخ داده و اطلاعات مورد نیاز را ارائه دهند. به مرور زمان، این سیستم‌های پاسخگویی خودکار درک بهتری از ساختار جملات و معنای آنها خواهند داشت و پاسخ‌های دقیق‌تری ارائه می‌دهند.

▪️همچنین، سازمان‌ها می‌توانند محتوای خود را بر اساس نیازها و سلیقۀ مخاطبان سفارشی‌سازی کنند. این امر برای تولید محتوای کاربرپسند و مطابق با رفتارها و علایق مخاطبان بسیار اهمیت دارد. جالب است بدانید که می‌توان برای بهبود تجربۀ کاربری و افزایش درگیری و جذب مخاطبان نیز از هوش مصنوعی استفاده کرد.

▪️به‌کارگیری این فناوری در تبلیغات، نقش مهمی در بهبود کارایی و افزایش تأثیرگذاری آن ایفا می‌کند. با تحلیل داده‌های مربوط به علایق و سلایق مخاطبان، می‌توان تبلیغات را به‌صورت هوشمند و هدفمند طراحی کرد و به گروه‌های خاصی از مخاطبان نمایش داد. با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، می‌توان رقابت‌ها و تحولات در صنعت را پیش‌بینی و استراتژی‌های مناسب را برای روابط عمومی دیجیتال طراحی کرد.

▪️هوش مصنوعی همچنین امکان شناسایی و تحلیل نقاط قوت و ضعف رقبا را برای بهبود استراتژی‌های سازمان ‌فراهم می‌کند. روابط عمومی در دنیای معاصر نیازمند تطبیق با تحولات فناوری و استفاده از ابزارهای جدید است. این تغییرات شامل برقراری تعامل فعال و گفت‌وگو با مخاطبان، استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال و تغییر در نگرش و رویکرد به روابط با مخاطبان است. تغییرات و تحولات همواره در حوزۀ روابط عمومی و ابزارهای دیجیتال رخ می‌دهند، اما آنچه اهمیت دارد، سازگاری با این تغییرات و بهره‌مندی از آنان در جهت شناخت مخاطبان و رشد و ارتقای سازمان است.

نسخهٔ چاپی شمارهٔ ۱۶۰ ماهنامهٔ مدیریت ارتباطات را از دیجی‌کالا و نسخه دیجیتال آن را از مگیران و طاقچه تهیه کنید. برای تهیه اشتراک با ۸۸۳۵۶۰۷۶ تماس بگیرید.

لینک کوتاه : https://cmmagazine.ir/?p=9089
  • نویسنده : مهدی محسنی | کارشناس‌روابط‌عمومی
  • منبع : شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات»

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.