• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نقدی بر روابط عمومی رویدادگرا و همایش محور در ایران
منصور ساعی

نقدی بر روابط عمومی رویدادگرا و همایش محور در ایران

در ایران سالانه ده‌ها همایش و رویداد و کنفرانس مرتبط با روابط عمومی برگزار می شود که در آن سخنرانی و بحث‌های آرمانی و کمال گرایانۀ بسیاری انجام می شود. بسیاری از مباحث ارائه شده در این رویدادها تئوریک، مفهومی و یا حداکثر رصد روندها بوده و کمتر مبتنی بر مطالعات میدانی ملی (تبیین وضع موجود و ترسیم افق دردسترس) و یا دارای رویکرد اکتشافی و یا آینده‌نگرانه مبتنی بر سناریوهای ممکن یا محتمل است.

جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی روابط عمومی در کشور
ناصر رزاق‌منش عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی

جایگاه تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی روابط عمومی در کشور

ناصر رزاق‌منش عضو شورای سیاست‌گذاری هفته روابط عمومی 1403، در ششمین روز از این هفته که با عنوان «روابط‌عمومی؛ تشکل‌های تخصصی (انجمن‌های علمی و صنفی)» نامگذاری شده است، در یادداشتی به بررسی نقش و جایگاه انجمن‌های تخصصی روابط عمومی در کشور پرداخته است. متن این یادداشت به شرح زیر است؛

مرز باریک دو تخصص
دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها

مرز باریک دو تخصص

در دنیای پویای ارتباطات و کسب‌وکار، روابط عمومی و بازاریابی نقش حیاتی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. در حالی که این دو حوزه به طور هم‌افزا برای افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب و ارتقای اعتبار یک مجموعه تلاش می‌کنند، تفاوت‌های ظریفی در استراتژی‌ها و اهداف و رویکردهای خود دارند که در این نوشتار کوتاه به برخی از آنها پرداخته‌ایم.

آخرین مطالب

سیل مهاجرت‌ها نشانۀ شکست گفت‌وگو در جامعۀ ماست

سیل مهاجرت‌ها نشانۀ شکست گفت‌وگو در جامعۀ ماست

حسن نمکدوست‌تهرانی، استاد ارتباطات و روزنامه‌نگاری در گفت‌وگو با ماهنامه «مدیریت ارتباطات» از انسداد تعامل در امروز جامعهٔ ایران گفته و سیل مهاجرت را نشانهٔ شکست گفت‌وگو در جامعه دانسته است. 

انتصاب مدیر روابط‌عمومی هلدینگ خلیج فارس

انتصاب مدیر روابط‌عمومی هلدینگ خلیج فارس

مهدی سالم به سمت سرپرست برند، مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی پتروشیمی خلیج فارس منصوب شد.

روابط‌عمومی برای دیکتاتورها

روابط‌عمومی برای دیکتاتورها

شماره ۱۶۱ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» با پرونده‌ای ویژه دربارۀ «روابط عمومی دیکتاتورها» با مدیر مسئولی امیرعباس تقی‌پور و سردبیری علی ورامینی منتشر شد.

روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی

روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی

مهدی محسنی، کارشناس‌روابط‌عمومی در شماره ۱۶۰ ماهنامه مدیریت ارتباطات در مطلبی با عنوان «روابط عمومی در زمانۀ هوش مصنوعی» نگاهی مختصر به تأثیر تحولات فناوری در ارتباطات و روابط عمومی معاصر انداخت.

دستیارانی هوشمند برای تولید صنایع خلاق

دستیارانی هوشمند برای تولید صنایع خلاق

از جمله مطالب شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» می‌توان به مطلبی با عنوان «صانع یا دستیار؟/ دربارۀ هوش مصنوعی در صنایع خلاق: مفاهیم، رویکردها و کاربردها» نوشته شبنم لشگری، پژوهشگر اشاره کرد.

مدیر روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی کیان منصوب شد

مدیر روابط‌عمومی شرکت پتروشیمی کیان منصوب شد

عبدالله یاوری، عضو هیت‌مدیره و مدیرعامل شرکت پتروشیمی کیان در حکمی عبدالرسول جوادی بالاجاده را به سمت مشاور مدیرعامل و رئیس اداره ارتباطات و روابط‌عمومی منصوب کرد.

مدیر روابط‌عمومی جوان در کادر فنی کاپیتان سابق پرسپولیس

مدیر روابط‌عمومی جوان در کادر فنی کاپیتان سابق پرسپولیس

اسماعیل بابائی‌دوست مدیر روابط‌عمومی و مدیررسانه‌ای فصل گذشته نیکاپارس، قرارداد خود را با باشگاه تمدید کرد و در جمع چالوسی‌ها ماندنی شد.

سرپرست جدید ارتباطات و امور بین‌الملل ایران خودرو منصوب شد

سرپرست جدید ارتباطات و امور بین‌الملل ایران خودرو منصوب شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، در حکمی متین کاکویی را به عنوان سرپرست ارتباطات و امور بین‌الملل این شرکت منصوب کرد.

کتاب «رویدادهای تقلب بیمه‌ای» منتشر شد
توسط انتشارات سیمای شرق

کتاب «رویدادهای تقلب بیمه‌ای» منتشر شد

کتاب «رویدادهای تقلب بیمه‌ای (پرداخت حق بیمه به منظور تبهکاری)» تهیه و تنظیم لورا هایمز و جوزف تی.ولز، با ترجمه سیدداود حسینی در ۳۵۰ صفحه توسط انتشارات سیمای شرق روانه بازار نشر شد.

اعلام زمان برگزاری شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

اعلام زمان برگزاری شانزدهمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک

سیدغلامرضا کاظمی‌دینان، رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین همایش روابط‍‌عمومی الکترونیک با اشاره به موضوع اصلی این دوره، «هوش مصنوعی؛ کاربردها، تکنولوژی و فلسفه» اعلام کرد این همایش روز شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

مهلت شرکت در «کارگاه طراحی پوستر بیمه ملت» تمدید شد

مهلت شرکت در «کارگاه طراحی پوستر بیمه ملت» تمدید شد

مهلت ارسال آثار به «کارگاه طراحی پوستر بیمه ملت» تا ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

رسانه‌؛ عرصهٔ صلح و ستیز دنیای امروز

رسانه‌؛ عرصهٔ صلح و ستیز دنیای امروز

به گزارش ما آنلاین، میلاد نوری، مدرس و پژوهشگر فلسفه در شماره ۱۶۰ ماهنامه «مدیریت ارتباطات» در مطلبی با عنوان «توده‌های بی‌شکل» به بررسی این مسئله پرداخت که «رسانه چطور افراد با هویت‌های جدا و منفرد را به جماعتی همگن تبدیل می‌کند؟». او در بخشی از این مطلب چنین نوشته است:   ▪️رسانه زادگاه ایده‌هایی است […]

یادداشت ها

جایگاه رسانه در انتخابات

جایگاه رسانه در انتخابات

مصطفی پورروستایی اردکانی
نیم علم آمد این سؤال

نیم علم آمد این سؤال

علی ورامینی، سردبیر ماهنامه «مدیریت ارتباطات»
مصیبت‌های سازمان بدون روابط عمومی حرفه‌ای!

مصیبت‌های سازمان بدون روابط عمومی حرفه‌ای!

امیرعباس تقی‌پور، مدیرمسئول ماهنامه «مدیریت ارتباطات»
جهانی که میان چند تن تقسیم می‌شود

جهانی که میان چند تن تقسیم می‌شود

علی ورامینی، سردبیر ماهنامه «مدیریت ارتباطات»
از واقعه‌ای تو را خبر خواهم کرد

از واقعه‌ای تو را خبر خواهم کرد

مسعود زمانی، پژوهشگر آینده فناوری

گالری فیلم

تلاش برای شناخت دیگری در حکومت‌های دیکتاتوری معنا ندارد

تلاش برای شناخت دیگری در حکومت‌های دیکتاتوری معنا ندارد

16 اردیبهشت 1403 - 14:25
آیا گفت‌وگو در ایران به انسداد رسیده است؟

آیا گفت‌وگو در ایران به انسداد رسیده است؟

9:09 18 فروردین 1403
مفت به جایی نمی‌رسیم

مفت به جایی نمی‌رسیم

9:02 18 فروردین 1403
شانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک

شانزدهمین همایش روابط عمومی الکترونیک

11:56 23 اسفند 1402
تنها لحظه دراماتیک جهان مسیحیت

تنها لحظه دراماتیک جهان مسیحیت

9:12 16 اسفند 1402